Sunday, May 29, 2011

Deze week hadden we weer een Track meet. Het was een grote meet, dus als ze op zaterdag waren begonnen, dan zouden ze niet genoeg tijd hebben. De meet begon deze keer dus op vrijdag avond. De 3000 was de eerste event, en die begon om 5 uur. Mijn school is pas om 4 uur uit, en het duurt een uur om daar naartoe te rijden, dus mocht ik mijn laatste klas uur overslaan. We reden van af mijn school naar Emilio’s school om hem op te halen, en reden toen naar de meet. We kwamen aan bij de meet, maar het was bloed heet. Het was zo heet dat de mussen niet eens tijd hadden om van het dak af te vallen; ze verbranden gewoon levend! Er kwam tussen door ook steeds een sterke benauwde wind, wat het alleen nog maar erger maakte. Er waren niet zo veel mensen voor de 3000. Van mijn leeftijd categorie, waren er maar 4 kinderen, dus dat betekende dat ik in ieder geval een prijsje zou krijgen. Het was echt de moeilijkste 3000 die ik ooit gerend had. Omdat het zo heet en benauwd was, werd ik heel snel moe, en omdat er een stevige wind stond, kon ik niet zo snel lopen. Ik was wel 2de gefinisht, dus kreeg ik een zilveren medaille. Ik vind die toch mooier dan goud! Later die dag, moest ik ook nog een 3000 snel wandelen. Dat was echt heel vermoeiend. De meneer bij de finish lijn hield een vijf op, dus ik dacht dat ik nog 2 rondes over had, maar ik had eigenlijk nog 5 rondes over. Na 20 minuten was ik eindelijk klaar. De volgende dag liep ik ook nog de 1500. Het was niet meer zo heet als de dag ervoor, maar het was nog steeds niet fijn weer om in te lopen. Ik had wel mijn tijd met 5 seconden verbeterd, en ook nog in condities die tegen liggen, dus daar voelde ik wel goed over, ook al kreeg ik geen lintje of medaille.

1 comment:

Marjon said...

Wat goed, een zilveren medaille. En dat met die hitte, lijkt me geen pretje.
Wel jammer dat er maar zo weinig kinderen meededen.