Sunday, May 8, 2011

Deze week waren er mensen langs gekomen om onze muren te verven. We moesten heel voorzichtig zijn om niks aan te raken, want dat zou niet goed voor de verf geweest zijn. De voordeur werd ook geverfd omdat er allemaal hand afdrukken op zaten, en dat was niet mooi. Om de verf te laten drogen, moesten we de voordeur de hele dag open laten staan, tot de nacht. Er vlogen natuurlijk allemaal muggen naar binnen, en Emilio en ik hadden plezier om die te vinden en te vangen. Op een morgen, vloog er een mug rond de eet kamer, en dat begon erg vervelend te worden. Ik had een plastic bekertje gepakt, en met veel geluk had ik de mug er mee gevangen. Ik wilde hem eerst dood maken, zodat we er geen last meer van hadden, maar dat was een beetje moeilijk geweest onder die plastic beker, dus had ik hem buiten los gelaten. Op school moeten we nu zelf een experiment maken en uitvoeren, dus mijn klasgenoot Hannah en Ik doen een experiment met muziek om uit te vinden of de soort muziek een effect heeft op hoeveel keer per minuut je hart klopt. Tot nu toe hebben we goede resultaten, want toen we naar Rock muziek luisterde, dan was de hartslag sneller, dan wanneer we naar Country muziek luisterden. We moeten de hypothese, en de andere informatie op een poster bord zetten, en dan mogen we ons experiment aan de klas presenteren. Dit weekend hadden we ook weer een Track meet. Emilio kon deze keer niet mee lopen, omdat ze geen 400 of 800 meter op zijn leeftijd hadden, en de 1500 meter was te laat. De 3000 meter was echt een bende. Eerst probeerde ze alle leeftijden samen te laten lopen, en toen vielen er mensen, en toen was de race nog niet goed met de tijden. Ik kreeg 12 minuten, terwijl ik op 10:40 zat toen ik nog 200 meter over had, en het duurt echt geen minuut en 20 seconden om een 200 te lopen. Ik was uiteindelijk 6de, maar sommige kinderen waren een rondje te vroeg gestopt, dus was het echt geen eerlijke race, maar het was maar een oefen meet, dus heb ik het maar laten gaan.

1 comment:

Marjon said...

Wat een leuk experiment. Mijn hart gaat altijd heel snel kloppen van Techno House muziek.

Lastig al die muggen in huis, ik wordt altijd gestoken door die beesten.