Sunday, May 15, 2011

Deze week hadden we weer een track meet, maar deze was veel leuker dan de vorige. Op zaterdag hoefde ik geen vrijwilligers werk te doen, dus konden we de hele dag bij de meet blijven. S’morgens was het een beetje fris, maar het was perfect weer om een 3000 meter race te rennen. Toen we aan kwamen, hadden we onze groen en wit gestreepte tent opgezet in de tribunes. Ik liep daarna daar de baan om 2 rondjes te rennen om op te warmen. Toen ik warm was, liep ik naar de start van de 3000. De race ging best snel voorbij, ook al was het 7.5 rondjes van 400 meter. Na de race werden we opgesteld, en was ik nummer 4. Ik kreeg een geel lintje, en ik liep weer terug naar de tribunes om te rusten voordat mijn 2de event, de 1500, zou komen. De 1500 is een van de laatste events van de dag, en ik was me erg aan het vervelen, toen ik me bedacht dat ik de 1500 meter snelwandelen wel eens zou willen proberen. Ik vroeg het aan de coach, en die zei dat het mocht. Ik kreeg daarna even kort les van een ervaren snelwandelaar, en ik was klaar om te wandelen. Wed deden wat hele gekke oefeningen om op te warmen. We liepen daarna naar de start. Omdat snelwandelen zo raar is, is er niet veel competitie. Er was maar een jongen van mijn leeftijd, en dat betekende dat ik of eerste of tweede zou zijn. Het was een hele rare start, omdat we niet snel konden weg rennen, dus leek het een beetje op een file. In het begin ging ik langzaam omdat ik niet precies wist waar ik tegen op moest gaan, maar daarna ging ik steeds sneller, en omdat ik lange benen heb, is het makkelijker voor mij om snel te gaan dan de meeste andere kinderen. Na 10 minuten en 38 seconden kwam ik de finish over, en was ik eerste van mijn leeftijd. Ik kreeg een gouden medaille. Emilio wandelde 40 seconden later de finish over, en kwam 2de van zijn leeftijd. Voor de eerste keer proberen deed ik het best goed, en ik ben van plan snelwandelen voor de rest van track te doen.

4 comments:

Marianne said...

super goed gedaan voor de eerste keer

Unknown said...

Goed gedaan! Mooie achtergrond heb je op je blog. is dat jullie track??
Groetjes, Jolanda (ken je me nog, ik ken je moeder van het amerikaforum en was een aantal jaar geleden bij jullie!)

Marjon said...

Ik vind snelwandelen heel vreemd om te zien en het lijkt me best wel moeilijk. Maar je hebt wel mooi een gouden medaille binnengehaald, leuk hoor!

Fabio said...

Nee, niet onze track, maar ik vondt het wel een mooie, en passende foto!