Sunday, January 31, 2010

K.A.C en Trein

Vorige week heb ik uit geprobeerd voor het historie KAC team. Ik wou zelf niet gaan omdat ik vorig jaar niet in het team was gekomen. Mama en adri hadden me toen ge forceerd om uit te probeeren. De vragen waren heel makkelijk want ze gingen allemaal over dingen die we al geleerd hadden. Er waren ook een paar vrienden die het uit gingen probeeren, maar ik wist dat er maar 3 van de 25 mensen in het KAC team zouden komen. Mijn science juf van vorig jaar kwam binnen en die is altijd een beetje gek, en deze keer zij ze: “als je niet weet wat je moet kiezen, kies dan Sam Houston want die is de vader van Texas.” Ik moest lachen want Sam Houston is niet de vader van Texas. De echte vader van texas is Stephen F. Austin, en daarom is Austin dus de hoofdstad van texas. Sam houston was niet een in Texas geboren, maar in Verginia. Ik was klaar met de test en ik liep de kamer weer uit want ik was klaar met de test. In de cafeteria moest ik nog wachten tot dat we de klas in mochten. Toen de bel ging, liep ik naar mijn eerste uur, en dat was historie. Halve-wege het uur, kwam er nieuws dat ik met iemand anders gelijk stond. We moesten nog een test doen om te zien wie er beter was. De test was maar 10 vragen lang. De moeilijkste vraag was: “in 1824, wat was de grootste stad in Texas?” ik had Goliad beantwoord maar het had ook San Antonio kunnen zijn. Ik bleef die dag maar wachten tot en met het 5de uur. De juf kwam toen binnen en die zij dat ik het gehaald had. Ik was heel blij, maar als mama en Adri me niet ge-forceerd hadden, dan zat ik nu niet in het team dus dankjewel mama en Adri. We hadden die vrijdag training. Ik moest om 8:30 smorgens daar zijn dus ik kon een beetje uit slapen. Ik ging naar binnen en er was al een van de drie mensen in de klas. Ik was dus de 2de. We kreegen donuts omdat we zo hard gewerkt hadden, dus dat was wel lekker. De juf praate over hoe de test zou gaan. Het zou dit jaar bij krimmel zijn. De shirts die we er voor zouden krijgen zouden of geel, of limoen groen zijn met iets met racen er op want het motto was: “racing to success.” Ik hoop eerlijk gezegd dat het groen wordt want dat is mijn favoritete kleur. Onze test gaat het laatste worden, dus zo rond kwart voor zeven in de avond. We kunnen net zo als vorig jaar spelletjes mee nemen, zoals een DS, een MP3 speeler, of zelfs bord spelletjes. We kunnen ook gewoon in de cafeteria drinken en eeten koopen als we honger of dorst krijgen. We zijn sins kort naar een trein zaak geweest om een gras mat te kopen. Ik kan die dan op mijn baan leggen en dan ziet de omgeving er veel mooier uit. Ik heb ook een pakje van 6 bochten gekocht want die waren in de aanbieding voor maar 8 dollar, of 6 euro. Dat is niet zo veel. We hebben ook nog lijm voor de gras mat gekocht dus ik kan hem dit weekend, of volgend weekend er op leggen. Als hij af is, zal ik wel een foto laten zien. Ik heb nu ook een nieuwe bed bodem omdat de oude kapot was. Ik had nu dus de hele tijd probleemen met de trein baan omdat de lossen stukken van de bed bodem over mijn baan schuurde en dat was niet zo fijn. We hebben een nieuwe bed bodem van Ikea gekocht want Ikea is altijd het beste. Er zitten rubbere kussens onder zodat hij moeilijker breekt. Hij ligt alleen niet zo lekker want hij is on-even in hoogte. Mijn hoofd ligt nu lager dan mijn buik en dat voelt niet zo lekker. Tot de volgende keer.

1 comment:

Marjon said...

Wat goed dat je in het historieteam zit zeg! Je weet vast heel veel van geschiedenis.
Ik vind het maar een moeilijk vak.