Sunday, January 10, 2010

Nieuwe trein en meer

Deze week kwam Hanneke met Job naar ons toe gekomen vanuit Nederland. Ze kwamen dinsdag bij ons aan. Ray, een vriend van mij, zegt dat ik te vaak familie hier heb, maar dat is niet zo. Het was alleen Papa, Oma, en nu Hanneke. Ik heb ondertussen ook een nieuwe trein gekregen, maar hij deed het niet. We stuurde hem terug en kregen een nieuwe, maar die doet het nu ook niet. Ik had even de bovenkant er af gehaald, en ik zag dat de contacten alleen maar soms contact maken. Ik had toen de trein over de baan geduwd, en hij reed steeds een stukje alleen verder. Na een tijdje, reed hij op de hele baan en toen was het goed. Ik vind het ook mooi dat een van de wagonnetjes ligt geeft als hij aan staat, en dat papa’s wagonnetjes er aan passen, want ze hebben allebei de zelfde koppeling. Ik zal met het volgende bericht een videoclip posten zodat jullie hem kunnen zien. Mama ging met Hanneke en Job eerst naar de NASA, en toen op zaterdag 9 januari, gingen we naar Galveston. We gingen daar naar het Bisschop paleis; een groot huis in Galveston. We kregen daar een tour. We keken door de kelder, waar een wijn kelder was. De 1ste verdieping had een bal kamer, een eet kamer, 2 trappen naar boven; een voor de familie en een voor de slaven. Er waren in totaal 11 kachels door het hele huis en het huis zelf was gemaakt van betoon, steen, en metaal. Het was toch nog wel een mooi huis. Het is het 14de meest belangrijk victoriaans gebouw van heel Amerika. Er woonde eerst een familie in, en toen een Bisschop met zijn kinderen. Daarom werd het, het bisschop paleis genoemd. Op de 2de verdieping was een kapel, 3 slaapkamers, en 2 badkamers. Het huis had zelfs een keuken lift in die zo hoog was als ik. Ik had er gemakkelijk in gekund om van de kelder naar de 3de verdieping te komen. Jammer genoeg konden we de 3de verdieping niet bekijken omdat de brandweer het niet toe late, omdat er maar 1 weg naar boven en naar beneden was.

2 comments:

marianne said...

Leuk een nieuw trein.
Ik ben heel benieuwd naar het filmpje.
En leuk dat Hanneke en Job zijn geweest.
Is weer even geleden dat je die gezien had.

Marjon said...

Knap hoor dat je het treintje zelf aan het rijden hebt gekregen.

Ik heb even gegoogled op Bishop Palace galveston, dat ziet er mooii uit zeg, het lijkt wel een sprookjespaleis. En van binnen ziet het er ook schitterend uit, ik kan me voosrtellen dat je het mooi vond.

groetjes Marjon (vana)