Sunday, February 7, 2010

trein en super-bowl



Dit weekend hebben we geprobeerd om de gras mat op de plaat te leggen. We hadden op zaterdag heel veel klusjes te doen, zoals de filters van het zwembad schoon maken, ik moest mijn planten water geven, en mama moest huiswerk maken. We hadden dus tot 3 uur, nog geen tijd om de grasmat er op te lijmen. Ik mocht van Adri de filters schoon maken en dat vond ik wel leuk. Ik had met een tuin slang op de filters gespoten en toen kwam er allemaal viezigheid uit. Er zat ook heel veel zand tussen en dat bleef buiten voor het putje liggen. Toen we klaar met de filters waren, gingen we beginnen met de grasmat. Ik had eerst alle rails, huisjes, bomen, beestjes, en treinen er af gehaald, en aan de kant gezet. Het was veel werk. Ik had de plaat toen zelf op zijn kant gezet. De plaat was wel heel zwaar, en ik kon hem niet alleen naar beneden dragen. Adri had een kant vast en ik de andere kant. We tilden hem helemaal naar beneden en de achter deur uit. We hadden daar de lijm er op gesmeerd en de gras mat er op geplaatst. Hij hechte naar een tijdje niet dus hadden we de plaat maar weer naar binnen genomen en gingen we hem met behang lijm plakken. Ik vond dat wel zonden want die lijm had ik van mijn zakgeld gekocht. We gingen toen naar de Wal-Mart om de behanglijm te kopen en intussen waren mama en Emilio naar een Vietnamees restaurant gegaan om wat eten te halen voor thuis. Hier is morgen de superbowl, of het kampioenschap van de 2 beste american-football teams. Het eerste team is de Saints van Louisiana, en het 2de team zijn de Colts van Indiana. Ik hoop dat de Saints gaan winnen want die kamen uit Louisiana; de staat naast Texas. Met mijn volgende bericht zal ik wel vertellen aan de mensen die niet in Amerika wonen, de score van de 2 teams.

No comments: