Tuesday, January 26, 2010

3rde trein en meer

Deze week hadden we onze rapporten gekregen. Ik had 4 A’s en 3 B’s. We gingen op een dag naar de dollar King; een winkel waar de meeste dingen onder een dollar zijn. We hadden daar 3 hele grote kaarsen gekocht voor maar 2 euro. Ze waren ongeveer 20 centimeter hoog. Ik wilde bij hobby lobby een rapport cadeautje want ze hadden daar trein spullen. De wagonnetjes waren iets te duur, dus mama zei dat ze thuis nog huisjes had staan. ik kreeg toen een school huisje waar je ook de schommel van kan bewegen. er zijn ook 2 wippen, en een glijbaan. Ik heb nu in totaal 5 huisjes, 3 treinen, en 12 wagonnetjes. Er zijn maar 3 kinderen en 1 volwassen mens die ik heb. Ik heb ook nog geen gras plaat of bomen, dus het is nu nog gewoon een wit vlak zonder bomen. Ik kan nu nog niet 2 of meer treinen tegelijk besturen. Ik ga dus een DCC systeem kopen met mijn zakgeld waarmee ik 40 treinen tegelijk mee kan rijen. (niet dat ik ooit zo veel treinen ga krijgen  ). Hij kost 140 dollar, of 99 euro en 46 cent precies.
Het is nu het 2de semester. Ik had het eerste semester als een van mijn klassen typen. Omdat het nu het 2de semester is, heb ik nu crafts. Mijn finale van het typen had ik een 95 dus krijg ik een credit voor high school. Crafts is ook leuk. Het is knutselen. Op de eerste dag mochten we stokjes van ijsjes decoreren en nu gebruiken we die elke week om in te checken. Je moet dan je stokje van het bakje met “out” naar het bakje met “in” leggen. Die van mij heeft mijn naam op een kant, en op de andere kant is hij zwart met een rode lijn er door heen. We hebben de dag daar na hoeden gemaakt met onze namen er op. die vouw je net zoals een papieren boot. Ik heb op een kant Fabio en op de andere kant ook. Ik heb ¾ van de hoed in regenboog kleuren gemaakt en de rest is in de kleuren van de Nederlandse vlag. Dat is tot nu toe nog het enige wat we gedaan hebben in knutsel les.
bij rekenen hadden we een project waar we woorden moesten typen en fotos maken en dan de woorden bij de fotos plakken. Ik had veel fotos gemaakt van mijn trein baan want daar zaten veel vormen in. Het was een leuk project en ik had het in een foto album geplaatst en daarna had Adri de woorden en de definities voor mij geprint en gesneden. Ik had het ingeleverd, maar ik weet nog niet wat mijn cijfer is. Hier is ook het filmpje van mijn 3rde trein. Veel plezier!!!

No comments: