Sunday, April 7, 2013

District Meet en Texas French Symposium



Deze week had ik mijn district meet voor school track, en ook een competitie voor Frans. Allebei waren op vrijdag, maar ik kon ze gelukkig allebei doen. De 2 mijl was het enige event wat ik zou lopen. We waren als laatste aan de beurt van de drie races. Ik liep voor de 2 mijl een record tijd van 11 minuten, 7 seconden. Ik moest toen snel inpakken, en bij Adri in de auto stappen, want toen reden we naar de competitie voor Frans. We kwamen na een uur bij het hotel aan, maar we moesten nog ongeveer een uur wachten tot dat de rest van de school was aangekomen. We gingen allemaal naar een kamer om competitie kleren aan te trekken, en toen reden we met de bus naar Sam Rayburn High School, waar de competitie zou plaatsvinden. We gingen allemaal aan een tafel zitten in de cafetaria, en bleven daar wachten tot dat we ons evenement moesten doen. We moesten om vijf uur naar een kamer om de 4 verschillende tests te doen. We gingen met een groep van acht naar de zelfde kamer om de tests te doen. De eerste was een grammatica test, de tweede was een vocabulaire test, de derde was een cultuur test, en de laatste was een luister test. Het ging allemaal goed tot de laatste test, want de test ging over de intercom, en die begon zomaar zonder waarschuwing, en we hadden nog niet eens onze test boekjes gekregen, dus toen waren ze al op vraag 7 voordat we konden beginnen. Toen, halverwege de test, begonnen we weer helemaal opnieuw. Toen die ellendige test eindelik over was, konden we weer terug naar de cafetaria om voor de eerste ronde van ons volgende event te wachten. Er waren verschillende evenementen, zoals poëzie opzeggen, een stuk proza voorlezen, en nog meer. Mijn enige evenement voor de competitie was proza, en dat moest al over een half uur doen. Proza was tussen acht uur en half tien, en om vijf over acht stond ik als voor de deur. Het was buiten in een nood lokaal, dus was het donker en koud voordat ik naar binnen ging. Binnen was het gelukkig warmer. Ik gaf het jurylid een kopie van mijn proza, en begon voor te lezen. Mijn stuk ging over een jonge die in de tweede wereld oorlog naar school gaat, en dan te weten krijgt dat die dag zijn laatste Franse les is, omdat ze vanaf dat punt alleen nog maar Duitse les mogen geven. Toen ik klaar was, ging ik weer naar de cafetaria, en om ongeveer elf uur reden we van de school weg. We reden weer terug naar het hotel, en gingen snel slapen, want de volgende morgen moesten we weer om half zes opstaan. We reden toen weer terug naar de school, en gingen weer in de zelfde plaats zitten. Ik had die dag om kwart over 10 de halve finale voor proza, want ik was door naar de volgende ronde. Het jurylid voor deze ronde was heel leuk, en terwijl ik een formulier invulde, was hij aan het dansen. Nadat ik mijn proza had voorgezegd, begon hij te klappen, en zij dat ik het heel goed had gedaan. Een paar uur later, zag ik op een poster dat ik het tot de finale had gered. Ik was daar erg blij om, want ik had daar niet op gerekend. Ik ging nog snel even een paar keer oefenen, en toen gingen we naar de jurykamer voor de proza finale. Van de 64 mensen die mee deden aan proza, waren er nu nog maar 12 over, en 4 van die 12 waren van Klein Oak. Een paar uur na de finale, kregen we Italiaans eten, waar ook een stukje cheesecake bij zat. Na het eten was het tijd voor de prijsuitreiking. Als eerste kregen we te weten of we een prijs hadden gewonnen voor de tests. Ik was verast toen ik de 4de prijs kreeg voor de vocabulaire test. Verder had Klein Oak niet echt veel gewonnen met de tests. Toen kwamen de prijzen voor proza, poëzie, en al de rest. Er waren veel meer van Klein Oak die een prijs hadden gewonnen. Jammer genoeg zat ik niet in de top 6 voor proza, dus kreeg ik geen prijs. Aan het eind van de prijsuitreiking, kregen we te weten op welke plaats onze school was geëindigd. Klein Oak kwam op de eerste plaats, en we rende allemaal het podium op om het te vieren. Op de weg terug naar huis, reed de bus nog langs een ijs zaak, en kocht iedereen ijs. Toen we terug kwamen bij school, was het al laat, dus reed ik met mama naar huis en ging ik snel slapen.

1 comment:

Marjon said...

Gefeliciteerd met de eerste prijs voor jullie school, knap hoor!