Sunday, March 31, 2013

Track meet en Verjaardag



Deze week hadden we op zaterdag de eerste meet van het zomer track seizoen. Ik moest de 3 kilometer race lopen, en Emilio ging die ook lopen. We kwamen al vroeg aan bij het stadion, en er was bijna helemaal niemand. Toen het iets drukker begon te worden, ging het ook op eens regenen. We moesten toen onder de tribunes staan, maar de bui was zo voorbij, dus konden we weer gaan zitten. De meisjes gingen als eerste de 3000 rennen, en toen zij klaar waren, was het onze beurt. Na het start pistool was ik snel weg, en kwam ik als 2e uit de eerste 100 meter. De jongen voor mij leek op een sprinter, dus liet ik hem zijn gang gaan, en liep ik op mijn eigen tempo. Zoals ik al dacht, begon hij na de eerste 400 meter terug te zakken, en liep ik hem voorbij. Een ronde verder, kwam hij mij weer inhalen, en zo ging het een paar keer heen en weer. Ik lag de 2 laatste rondes als eerste, maar bij de laatste 200 meter van de race kwam hij mij weer voorbij, en kon ik hem niet meer inhalen. Na de race, moesten we een lange tijd op de bank blijven zitten, omdat ze blijkbaar nog niet klaar waren om onze resultaten op te schrijven. Toen kwam er een mevrouw aan die ons in rijen plaatste op basis van onze leeftijd. Dat ging ook een paar keer mis, want ze raakten de leeftijd groepen steeds door de war. Uiteindelijk kwam het wel allemaal goed, en kreeg ik een medaille voor de eerste plaats, want de jongen die voor mij was geplaatst, was 17, en ik was 15(en 364 dagen). Ik had ook mijn record verbeterd op de 3000 meter, want mijn tijd was 10 minuten, 27 seconden. De volgende dag was mijn verjaardag, en ik had een fribee, een bordspel en landkaarten van “A Game of Thrones” (een boeken serie), een magazine over hoe dingen werken, en een chocolade konijn gekregen. We zouden naar het spoorweg museum gaan, maar die was gesloten, dus gingen we naar het science museum wat er vlakbij was.

1 comment:

Marjon said...

Gefeliciteerd met je 16e verjaardag! Zo te lezen ben je aardig verwend met cadeautjes.

Wat jammer dat die jongen je op het laatste moment nog voorbij liep, maar eigenlijk heb je toch gewonnen omdat je jonger was.