Sunday, April 21, 2013

Krimmel Kolor Run



Deze zaterdag hadden ze op Krimmel, mijn oude middelbare school, een 2 mijl race waar ze gekleurd poeder tegen je aan gooide. Je moest een wit T-shirt mee nemen, zodat je de kleuren beter kon zien. De race begon om half negen ’s morgens, maar de inschrijving begon om kwart voor acht. We hadden ingeschreven, en toen liepen we naar de start toe. Er waren al kinderen die zelf gekleurd poeder hadden mee genomen, en toen waren ze al gekleurd voor dat de race begonnen was. Ze hadden achter de school een heel parkoer op gezet met een streep van wit als de baan die je moest volgen. Er waren over de 2 mijl 4 verschillende kleur stations opgesteld. Eerst paars, toen roze, toen geel, en als laatste groen. Toen de race met de toeter was gestart, begonnen we met lopen. Er was voor ons een golf kart die bedoeld was om de weg te wijzen, maar een paar andere en ik die liepen zo snel dat de golf kart ons niet bij kon houden. We gingen als eerste door de paarse kleur zone. Mijn shirt werd een beetje paars, en ik kreeg een paar paarse stippen om mijn bril, maar voor de rest werd ik niet veel geraakt. Ik lag vanaf dat punt aan kop, en kwam even later bij de roze kleur zone. Ze probeerde mij meerdere keren te raken, maar ze schoten veel mis. Het kwam waarschijnlijk omdat ik de eerste was, en ze nog geen oefening hadden gehad. Toen ik bij de gele kleur zone kwam, kreeg ik veel gekleurd poeder op mijn nek, mijn gezicht, en ook wat in mijn mond. Het was niet vies, want het was gewoon gekleurde maïzena. De groene kleur zone schoot bijna helemaal mis, want iets later toen ik als eerste bij de finish was, zat er bijna geen groen op mijn shirt. Ik had wel aan het einde van de race een zakje met groen gekleurd maïzena gekregen, die ik op mijn shirt gestrooid had. Emilio kwam net iets later aan, en toen mama foto’s van ons had gemaakt, was de achterkant van mijn shirt nog helemaal wit. Aan het eind van het evenement waren er gelukkig bladblazers waardoor al het poeder van je kleren geblazen werd, en er geen troep in je auto kwam.





1 comment:

Marjon said...

Wat een leuk idee, al die kleurtjes. Je bent er nog redelijk schoon afgekomen.