Sunday, April 14, 2013

Blue Bell Fun Run 2013



Deze week liep ik op zaterdag de Blue Bell Fun Run. Veel mensen van ons team liepen de 5 kilometer race, maar ik liep samen met 3 anderen de 10 kilometer race. De 10 kilometer race begon 15 minuten voor de 5 kilometer race, dus moesten we al iets vroeger weg. Toen we bij de start aan kwamen, hadden ze al touwen over de weg hangen, om ons in groepen te sorteren op basis van onze gemiddelde mijl tijd voor de 10 kilometer. Toen het tijd was om te starten, kwam de president van de Blue Bell ijs fabriek ons starten. De twee meisjes aan elk eind van de touwen hadden de touwen nog niet om laag laten zakken toen de hoorn voor de start al ging, dus moesten we onder het touw door. Ik kwam al goed weg en lag ongeveer als 5de uit de start van 967 mensen. Ik wilde snel gaan, maar niet te snel, want ik had nog 6 kilometer te lopen voor dat ik bij de finish zou komen. We gingen een hoek om, onder een spoor brug, en toen een smalle weg in. We liepen ook door een woon wijk heen, en toen weer over het zelfde spoor met een betonnen brug. Toen was het anderhalve kilometer bijna helemaal heuvelafwaarts, toen weer een hoek om, en toen waren we er bijna. Het vervelende was, dat de laatste kilometer vol met mensen was, omdat de 5 kilometer al gestart was, en op dat punt weer samen met de 10 kilometer renners voegde. Er werd gezegd dat de 5 kilometer lopers uit de 10 kilometer baan moesten blijven, maar dat gebeurde niet. Ik en andere 10 kilometer lopers die in de top groep zaten, moesten de laatste kilometer om de wat langzamere 5 kilometer lopers zigzaggen. De laatste 400 meter was helemaal heuvel afwaarts, en ik kwam met een sprint over de finish, na 40 minuten en 22 seconden. Na de race was ik heel moe, dus ging ik eerst een beetje uitlopen, en daarna kon iedereen zo veel ijs eten als je zou willen. De andere van ons team die de 5 kilometer hadden gelopen, waren al terug toen ik aan kwam. Sommigen hadden in totaal die hele dag 7 ijsjes gegeten, en er was een die er 12 had gegeten. Ik had er in totaal 5 gegeten. Ik was uit eindelijk 8ste uit de 967 hardlopers, en eerste van mijn leeftijd groep van 15-19 jaar. Als je eerste werd, kreeg je buiten een medaille, ook een ijs lepel van Blue Bell. Er was zelfs een man van 84 die de 10 kilometer had gelopen, en dat vond ik wel knap. Ons team had ook nog de 5 kilometer team prijs gewonnen, die ze vorig jaar ook hadden gewonnen. Toen hadden we een foto gemaakt met het hele team bij de Blue Bell ijs vrachtwagen. Na dat we allemaal klaar waren met foto’s maken en ijs eten, reden we weer naar huis.

1 comment:

Marjon said...

Wat knap zeg dat je 8e was van bijna 1000 lopers! En dan ook nog eerste in je leeftijdsgroep!
Dan had je wel een paar ijsjes verdiend (maar 12 vind ik wel erg veel :) )