Sunday, March 3, 2013

4x1600 meter



Deze week was er weer een track meet, maar deze track meet had een special onderdeel waar langeafstand lopers aan mee konden doen. De race was 4x1mijl, en het was een estafette. In het begin zouden we die race niet gaan lopen, omdat er (dacht onze coach) maar 3 lopers waren die er in mee konden doen van ons team. We realiseerden later die dag dat er nog een 4de loper was, en besloten om toen de 4x1600 meter (1 mijl) te lopen. We waren al ingeschreven voor de 3200 meter, maar we konden nog net coach aan de telefoon krijgen om ons naar de 4x1600 te verplaatsen. We kregen ook een stok die we van de ene naar de andere renner moesten geven. De 4 deelnemers van ons team waren: Ren, Sam, Niko, en Ik. Ren liep als eerste, daarna Sam, toen Ik, en toen Niko. Ren ging op de start streep staan, en toen het geweer ging, was hij weg. Toen hij nog 1 ronde te gaan had, deed Sam zijn warm-up pak uit, en ging op de streep staan. Ren gaf de stok aan Sam, en toen was het bijna tijd voor mij om te rennen. Ren had mij intussen verteld dat hij zonet zijn record voor de 1600 had verbroken. Hij zat net onder de 5 minuten. Toen Sam op zijn laatste ronde was, ging ik op de streep staan. Toen hij aan kwam lopen, had ik mijn ogen al op de stok, want ik wilde hem niet laten vallen. Als dat was gebeurd, zouden we gediskwalificeerd zijn. Ik had nog nooit eerder estafette gelopen, dus het voelde een beetje raar om met een stok in mijn hand te lopen. Mijn armen werden er ook een beetje moe van, dus pakte ik de stok elke ronde over van de ene naar de andere hand. Na de 4 ronden, stond Niko op de baan om van mij over te nemen. Ik had mijn mijl gelopen met een paar seconden van mijn record af: ik liep een 5:25,en 5:21 is mijn record. Niko liep ook heel goed, dankzij het feit dat hij nu niet zo snel is als hij een paar jaar geleden was, omdat hij net pas opnieuw is begonnen met hardlopen. We waren wel op de 4de plaats van de 4 teams, maar dat kwam voor een gedeelte omdat we tegen de scholen van The Woodlands, en Atascocita, liepen, en die hebben allebei heel veel goede hardlopers.

1 comment:

Marjon said...

Dat is weer eens wat anders een estafette lopen. Ik zou zelf ook bang zijn dat ik het stokje zou laten vallen bij de wissel, dan dupeer je je hele team natuurlijk.