Sunday, January 8, 2012

Naar Nederland

2 weken geleden hadden we een flinke verassing gekregen. Op Kerst avond vertelde Adri dat we snel 10 dagen naar Nederland zouden gaan, omdat zijn vader en moeder 60 jaar getrouwd zijn, dus ging hij daar naar toe en moesten wij mee. Ik vond het wel leuk om naar Nederland te kunnen gaan maar ik was liever thuis gebleven omdat het leuk was om iedere dag niet naar school te hoeven, en dan met Emilio monopoly te spelen. We reden om 12 uur de volgende dag weg om naar het vliegveld te gaan. Op het vliegveld hadden we even een broodje gegeten omdat we nog geen lunch hadden gehad. We konden vrij snel het vliegtuig in toen we bij de gate waren. Ik mocht naast het raam zitten, omdat ik meestal het minste uit mijn stoel moet om ergens naartoe te gaan. Tijdens de vlucht was het heel mooi om uit het raam te kijken. We kwamen al vroeg over de noord zee, dus konden we een regenboog van kleuren zien door de zon die op kwam. We konden ook allemaal lichtjes zien van de snelwegen in Amsterdam. De eerste dag bleven we bij Paul en Hanneke, die er toen niet waren. We gingen naar de Hema om even iets te eten. Ik had voor het eerst in een lange tijd weer een worstenbroodje, en een flesje Fristi. De rest van de week bleven we bij oma, en daar maakte we kennis met de nieuwste C1000 actie, de voetbal plaatjes. We waren ook tijdens Oud en Nieuw bij oma. Ik had 3 minuten voor het nieuwe jaar een waxinelichtje buiten gezet zodat we daar onze sterretjes zouden kunnen aan maken. Toen het 2012 was geworden, holde Emilio en Ik gauw naar buiten. We gebruikten de lege doosjes van de sterretjes om het vuurtje te laten branden, zodat we nog de rest van onze sterretjes konden afsteken. Het was leuk om weer eens een keer Oma te zien, en met haar oud en nieuw te vieren. De volgende dag gingen we naar Paul en Hanneke om hun te zien, en ook om te doen wat we altijd doen als we daar zijn; een vuurtje maken. Ik gooide een keer een tijdschrift in het vuur, en naar een paar seconden bladerde ik er doorheen met een metalen grijper, maar iedere keer dat ik het tijdschrift open deed, kwamen er vlammen uit, dus deed ik het snel weer dicht, en dan gingen de vlammen weg. We mochten ook nog wat sterretjes bij het vuurtje gooien. We hadden die avond chinees gegeten met kroepoek, want die kennen ze in Amerika niet. Vanaf Paul en Hanneke reden we naar een bungalow die we hadden gehuurd in Middelbeers. Het was een knus bungalow park omdat er veel bomen om de huisjes heen stonden. We gingen op de eerste maandag van januari rond 11:30 het bos in. Ongeveer een half uurtje later, zagen we wat machines die werden gebruikt om bomen om te kappen. We hoorde plotseling een alarm afgaan die ik wel eens eerder had gehoord. We gingen snel weer terug naar waar we vandaan kwamen. Toen we terug kwamen van het bos, vertelde mama en Adri ons dat het gewoon een alarm test was. We waren die dag naar Debby’s flat geweest in Rotterdam. We speelden daar een cadeautjes spel omdat we elkaar nog niet cadeaus hadden kunnen geven. Voor het eten gingen we naar een Japans restaurant eten, wat heel lekker was. De laatste dag dat we iets gingen doen, gingen we naar het feest van Adri’s ouders. We speelde daar met zijn alleen een “Ik hou van Holland” spel. Er waren 3 teams. Team 2, mijn team was alle mannen, team 3 was alle vrouwen, en team 1 waren Adri’s ouders, en nog andere familie leden die niet meer bij de andere teams paste. Team 1 liep eerste voorop, maar toen namen team 3 en 2 het snel over, en uit eindelijk had team 3 met dobbelsteen rollen gewonnen. Bij een van de spellen, moest iedereen binnen een team een verhaal door vertellen uit gehuigen. Het was hilarisch om te zien wat de laatste van het team kon herinneren. Bij groep 3 ging het verhaal ongeveer: Patricia Paay is een diva die enorm veel kroketten en frikadellen zaken heeft. Aan het eind was het: Patricia Paay is een enorme diva. Ze heeft een kroket en een frikandel. We gingen later in de dag naar een chique restaurant. Het duurde ongeveer 2 uur tot dat we eindelijk aan het hoofd gerecht kwamen. We mochten eerst tonijn, zalm, hert, en rund vlees proberen, toen kregen we soep, en toen een drankje met ijs. Als hoofd gerecht koos ik herten biefstuk. Tussen de verschillende gangen door, speelde ik met Emilio en een ander jongetje een spelletje op de Playstation 2 die ze daar hadden. We kregen na het hoofd gerecht ook nog een boel verschillende kleine toetjes, ijsjes, en chocolaatjes. De laatste dag in Nederland pakte we onze spullen, en kochten nog wat dingen om terug te nemen. Het was de volgende morgen al weer tijd om in het vliegtuig te stappen, en terug naar Amerika te vliegen!

1 comment:

Marjon said...

Goh wat een verrassing dat julie zomaar even naar Nederland gingen.
Ik denk dat je oma ook heel blij was om jullie weer te zien!
Zo te lezen heb je het goed naar je zin gehad die 10 dagen.

Leuk die doorfluisterverhaaltjes. Dat deden wij vroeger altijd op de partijtjes van de kinderen. Daar kwamen vaak hilarische zinnen uit.