Sunday, August 7, 2011

Weekend

Deze week waren we met Debby en Haico naar een paar plaatsen geweest. We waren vrijdag naar de Bluebell ijs fabriek geweest. Het duurde wel even om daar te komen, ongeveer anderhalf uur. Het was wel een beetje druk, maar na een uur wachten ongeveer, konden we naar binnen. We kregen te zijn dat de bakken ijs op zijn kop de vriezer in werden gestuurd, omdat er dan een vacuĆ¼m ontstond, en dan kwam de deksel van de doos er moeilijk af. Na de tour, mochten we een bakje gratis ijs. Er waren veel verschillende smaken, zoals Nederlandse chocola, vanille, koekjes deeg, verjaardag’s taart, pepermunt met stukjes chocola, en nog tientallen meer smaken. Debby en ik hadden koekjes deeg, Emilio had pepermunt met stukjes chocola, en Mama en Haico hadden dessert trio. Voor de lunch waren we naar Cici’s pizza geweest, een restaurant waar je alle pizza kunt eten wat je op kan, voor onder de $10. De volgende dag reden we naar de NASA met Adri, en deze keer bleef mama thuis. We gingen met allebei de tram tours mee, en we kregen de Astronaut training gebouw, en Mission Controll te zien. Je kon bij Mission Controll precies zien waar het ruimte station was, en we kregen te weten dat hij elke 90 minuten om de aarde heen draait, en dat het plan was om hem in 2020 weer uit de lucht te halen. Dat vond ik wel jammer, net zoals dat ik het jammer vond dat de spaceshuttle niet meer vliegt. Er komt ook geen “gepensioneerde” spaceshuttle naar Houston, wat ook raar is, omdat alle missies van hier zijn bestuurd. Laat in de middag reden we naar de pier in Kemah om iets te eten. We hadden bij Saltgrass gegeten, een steak restaurant. Het was al 10 uur toen we thuis kwamen, en terwijl ik mijn schoenen uit aan het doen was, was Emilio in zijn kamer al weer in slaap gevallen!

1 comment:

Marjon said...

Mmmm, het water loopt me in mijn mond als ik lees over die ijsjes. Mijn dochter Joyce is gek op Cookiedough Icecream (en ik ook wel)