Sunday, January 2, 2011

Oud en Nieuw

Dit jaar was ik voor oud en nieuw het meeste bij Blake. Ik ging eerst even hardlopen, en daarna reden we naar Blake toe. We gingen met zijn ouders en zusje eerst bowlen. Ik had al een hele lange tijd niet meer gebowld, dus ik wist niet of ik het wel leuk zou vinden. We hadden de baan voor 2 uur gehuurd. Blake ging als eerste, ik als tweede, zijn moeder als 3de, zijn zus als 4de, en zijn vader als laatste. In de eerste paar rondes was ik laatste, maar toen trok ik snel op. Ik had het spel geĆ«indigd met 2 strikes vlak achter elkaar. Het 2de spel wat we hadden gespeeld was ik als 3rde geĆ«indigd. We reden hierna weer naar huis, en speelde even op de Xbox360 voordat de olie in de fondue pot klaar was. Blake’s moeder had stukjes vlees in een kom gedaan, en had ook nog mozzarella blokjes op een plaat gelegd om te frituren. Het was allemaal heel lekker, maar Blake’s zusje wilde al weer gauw naar buiten om vuurwerk af te steken. We liepen naar buiten, en om te beginnen hadden we een vuur fontein aangezet, en daarna hadden we een cilinder met verschillende soorten vuurwerk aangezet. Nadat die uit was, bleef hij nog een lange tijd in brand staan, dus gebruikte we het vuur daarvan om het andere vuurwerk aan te zetten. Toen al het vuurwerk op was, gingen we nog als toetje chocolade fondue eten, en daarna kwam mama mij ophalen. Thuis hadden we ook nog vuurwerk, en oliebollen die Adri had gemaakt. Toen het eindelijk 2011 was, gingen we buiten vuurwerk afsteken. Er was een buis waar je bollen vuurwerk in moest stoppen, en dan werden ze de lucht in ge schoten, en dan explodeerde het. Aan de bollen zat een lange draad om het ze aan te steken, dus Adri had er een aangestoken voordat hij in de koker zat. Hij had toen aan het vlammetje zijn hand verbrand en liet hij de bol vallen. 2 seconden later explodeerde het en vlogen er overal gekleurde vonken naartoe. We hadden flink geluk gehad, want Emilio was weg gelopen, en ik was achter de sneeuwbol in de tuin verstopt. Adri had maar een licht brandwondje van het vlammetje, maar hij was ook gelukkig op tijd weg gekomen. Ik wens iedereen een gelukkig en leuk 2011!

No comments: