Sunday, January 23, 2011

Op school hadden we op vrijdag een motivatie spreker op school die een presentatie gaf. We hadden hierdoor een extra lang 1ste en 2de uur. Ze waren allebei 62 minuten, in plaats van 49 minuten. Het jammeren vond ik dat het 3de uur maar 27 minuten was, en dat is mijn favoriete les uur. Het eerste uur had ik Algebra, dus dat was wel handig want dan kon ik al mijn huiswerk in de klas doen, en nog een beetje met de nieuwe rekenmachines werken die nu een beetje als computers werken. Het 2de uur was het een inhaal dag, en ik had alles al af, dus had ik met Bradley een Teken oorlog gehouden, maar daar werden we al gauw moe van, want 62 minuten lang tekenen word ook een beetje saai. We hadden voor de rest van het les uur leuke Wetenschap’s animaties bekeken, en gespeeld. In mijn 3rde uur wetenschap klas, leren we nu over topografie. We leren nu over hoe we kaarten moeten maken met contour lijnen, en hoe we die moeten beschrijven met nummers. We kunnen nu eilanden tekenen en met lijnen de hellingen aangeven. We hadden op donderdag een heel leuk experimentje gedaan. We moesten een liniaal pakken, en elke centimeter moesten we een streepje zetten op een plastic doos, met een berg model er in. We liepen er toen steeds 1 cm hoger water in lopen, en dan tekende we de lijn waar het water het land raakte. We bleven steeds doorgaan, tot dat het hele eiland was bedekt. Het resultaat was een kaart van contour lijnen. Het begint hier eindelijk een beetje af te koelen. Het koudste wat we overdag’s tot nu toe hebben gehad is -1 graden Celsius, maar het heeft hier nog niet gesneeuwd, en ik denk dat het dit jaar ook niet gaat sneeuwen.

No comments: