Sunday, November 7, 2010

Tandarts

Het bleek deze week dat mijn tanden niet getrokken hoefden te worden. Eerst dacht ik dat ze mij gewoon twee prikken in mijn mond zouden geven, en dan de tanden er uit trekken, maar u blijkt het dat ik een algehele verdoving moet hebben. Ik vind dat niet fijn, want dan voel ik er niks van, maar dan voel ik me ook de hele rest van de dag vervelend. Adri is nu aan het regelen of we echt well dat moeten doen. Het zou ook slecht voor mijn loop conditie zijn, want dan komt er allemaal troep je lichaam binnen, maar ik moet nu volgende week maandag tanden laten trekken. Het enige positieve, is dat ik dan die hele dag niet naar school hoef, maar zelfs als dat had gemoeten, was ik vast wel minstens 3 keer door de dag heen in slap gevallen tijdens de les. Deze week hadden we ook in wetenschap’s klas weer wat leuks gedaan. We mochten het lokaal door lopen en kleine testjes uitvoeren, en dan moisten we beantwoorden of het testje een nieuwe substantie vormde, of niet. Een paar dingen die we mochten doen is een Lucifer aan stekken, een lichtgevend bandje bekijken, en alkaseltzer in water gooien. Ik ben nu pas weer naar de orthodontist geweest, en daar heb ik een metale stang in mijn mond gekregen, die in een boog loopt over mijn gehemelte. Mijn tong doet nu best zeer, want als ik eet dan komt er steeds eten om heen gewikkeld, en dan moet ik dat wegduwen want anders zit mijn mond helemaal vol. ik dus spierpijn in mijn tong, we een beetje een raar gevoel. Deze stang heb ik omdat als mijn tanden er uit zijn, dan moeten die kiezen op hun plek blijven, anders heb ik weer te wijnig ruimte. Voor de rest kunnen ze nog niets doen tot dat de tanden er uit zijn.

1 comment:

Marjon said...

Jasses dat lijkt me gene pretje zo'n stang in je mond. En dan ook nog je kiezen laten trekken, ik benijd je niet!

Mijn zoon heeft toen hij twaalf was een beugel gehad. Hij heeft zelfs een tijdje zo'n ding buiten zijn mond gehad ( een buitenboordbeugel) Dat was niet erg prettig voor hem maar hij heeft nu wel een heel mooi gebit.