Sunday, November 14, 2010

Tanden Trekken

Ik moest deze week mijn tanden laten trekken. Ik had er helemaal geen zin in, maar het was een bet plan dan van de vorige orthodontist, die mijn kaak door wilde zagen, en dan naar voren wilden plaatsen. Ik mocht ook lekker uitslapen, en hoefde niet naar school. Om 9 uur s'morgens, waren we aan gekomen. We moesten even een tijdje rond rijden om het te vinden, maar uiteindelijk lukte het. We zaten op het bankje te wachten, en elke keer dat de deur open ging schrok ik omdat ik dacht dat het mijn beurt was. Toen het wel mijn beurt was, mocht ik op de stoel gaan zitten om te wachten. De dokter vroeg of ik lachgas wilde hebben, maar ik zei nee, want daar zou ik alleen nog meer last van gaan krijgen. Na een tijdje kwam de doctor weer en gaf hij mij een blinddoek. Hij zou mij wel vertellen wat er zou gebeuren, maar ik vond het nog steeds niet zo fijn om bijna niets te kunnen zien. Ik had verwacht dat ze wat gel in mijn mond zouden doen om mijn tandvlees te verzachten, maar dat deden ze niet. Ik moest door 2 prikken in mijn wangen, en 2 in mijn tandvlees verduren. Toen kon ik eindelijk even relaxen. Toen ik mijn boven lip aanraakte, voelde ik helemaal niks. Toen alles goed verdoofd was, kreeg ik nog 2 prikken in mijn gehemelte, voordat ze konden beginnen. De tandarts pakte een tang, en pakte de tand goed vast. Hij duwde langzaam, mijn tand eerst naar links, en toen naar rechts. Het deed helemaal geen zeer, maar ik hoorde wel wat kraken. Na dat hij dat hij ongeveer 8 keer op en neer was geweest, stopte hij. Ik vroeg of de tand er al uit was, en het was zo! Ik had her helemaal niets van gevoeld, behalve het kraken, maar het deed helemaal niet zeer. De 2de kies duurde ietsje langer, maar uiteindelijk was die er ook zonder pijn uit gekomen. Ik moest voor de rit naar huis een gaasje in mijn mond houden voor het bloed. Ik mocht de tanden mee nemen naar huis. Voor de eerste dag mocht ik wat yoghurt eten, en een milkshake. De milkshake was moeilijk door het rietje naar boven te krijgen, want ik kon mijn bovenlip niet gebruiken om een vacuĆ¼m te maken. Tanden trekken heeft zijn goeden en slechte vervolgen!

2 comments:

Marjon said...

Brrrrr, ik kreeg helemaal de kriebels toen ik je verhaal las, ik ben niet zo dol op de tandarts. Maar gelukkig ben je er nu vanaf. Vreemd trouwens dat je een blinddoek op kreeg, daar heb ik nog nooit van gehoord.

Anonymous said...

De doctor zij dat het moest om te vermijden dat er vloestof in mijn ogen kwam.