Sunday, October 3, 2010

Raketten en Cross Country

Deze vrijdag mochten we onze raketten lanceren. We pakten onze raketten van de tafels af en liepen met de klas naar buiten. We stopten bij de ren baan, en pakte daar de machine die luchtdruk op zou bouwen om de raketten te lanceren. Toen we allemaal klaar waren om te gaan, legde we onze raketten in een doos. Een voor een werden de raketten weg geschoten. Mijn raket was als 2de, en lande het verste. Naar ongeveer 7 raketten, was ik verlagen. Toen alle raketten op de baan lagen, ging de machine uit, en mochten we naar onze raketten lopen. Mijn raket was ongeveer 4de, en ik kreeg een 95. Riley’s raket was als eerste. Sommige mensen zijden dat hij vals speelde, omdat hij ook al met de ballon auto’s had gewonnen. We liepen hierna weer terug naar binnen, en wie wilde mocht hun raket houden, en de rest mochten ze weg gooien. De volgende dag had ik een drukke dag. We hadden de grootste meet van het seizoen in Spring Creek Park. We moesten om 6 uur opstaan en naar school. Daar mocht ik coach helpen om water in flessen te doen. Rond 7 uur, was iedereen er en konden we vertrekken. Toen we aan kwamen, hadden we het parkoer gelopen. Hierna gingen eerst de meisjes van de 7de klas, dan de jongens, dan de meisjes van de 8ste klas, en toen wij. Op de start lijn stonden er meer dan 85 jongens van verschillende scholen. Ik kan me herinneren dat ik een tijd naar mijn schoen heb staan kijken, en dat toen het geweer af ging. Toen liepen we heel hard. Ik wilde bijna stoppen, maar ik bleef door werken. Ik bleef dicht bij Ren, een andere jongen van onze school. Ik kwam bijna over de finish lijn toen er uit het niets een jongen voorbij raasde en voor mij en ren over de finish kwam. Ik kreeg #11, een weg van een medaille. Toen ik naar de tijden keek, had ik een 12:31 voor 2 mijl, net 1 seconde langzamer dan ren, en die had wel een medaille gekregen. Van beide evenementen heeft adri video’s gemaakt. Voor de raketten (de 2de raket is van mij):


En voor de Race:

1 comment:

Marjon (vana) said...

Zooo, die raket deed het goed zeg. Jammer dat je geen eerste werd.

En ook jammer dat je net geen medaille had voor het hardlopen. Mijn man is ook een hardloper en hij vindt dat jij een hele snelle tijd had.

Ik vind het heel leuk om je nu eens op een filmpje te zien. Goed dat iemand aan het einde je naam riep, daardoor wist ik precies wie jij was.

Groetjes van Marjon