Sunday, October 10, 2010

De laatste meet voor district

We hadden deze week veel gelopen. We hadden vrijdag weer een meet. Dit is de laatste voordat we District hebben. Ik had geprobeerd de hele dag veel water te drinken, want dat had de vorige keer veel geholpen. Die middag reden we naar Schindewolf, de school waar ik van de zomer extra les kreeg. Al snel liepen we de baan. Het begon op het rugby veld, en ging toen recht vooruit, en een kleine betonnen brug over. Aan het eind moesten we over een kleine sloot rennen waar ze houten borden op hadden gelegd. De meisjes van onze klas werden als eerste gestart, en toen 1 minuut later, werden wij gestart. Na een halve mijl, kwam ik bij het meisje die in de laatste plaats liep. De hele race door moesten we om de meisjes heen lopen, want die gingen een stuk langzamer dan wij. Het was wel vervelend. Bij het einde werd ik nog door een jonge voorbij gesprint, en toen kwam ik 7de. Mijn tijd was 13 seconden langzamer dan de mijn tijd van vorige zaterdag, maar dat kwam omdat de meisjes in de weg liepen, en het was heel warm. Als ik met de meisjes race had mee gelopen, was ik op de 6de plaats gekomen, dus ik had meer dan 35 meisjes ingehaald. Blake was natuurlijk weer 1ste. Aan de finish kon ik niet goed adem halen, maar naar een paar slokken water was het weer over. De volgende dag gingen Blake en ik naar een park om Klein-Oak; de hogeschool waar wij volgend jaar naartoe gaan, aan te moedigen met Cross Country. Op het hogeschool niveau lopen alleen de eerstejaars kinderen nog 2 mijl. De jaren daarna moet je 5 kilometer lopen. Het was die dag redelijk koel, maar later in de dag werd het heter. Ik weet niet of Klein-Oak gewonnen had, maar ze liepen wel heel goed.

1 comment:

Marjon said...

Poeh, dat was wel zwaar denk ik met die warmte. En hielp al dat water dat je gedronken had nog? Moest je niet steeds naar de w.c.?