Sunday, May 2, 2010

Leren Duiken

Deze week hebben emilio en ik leren duiken. We vonden het eerst niet leuk omdat we met ons hoofd eerst het water in moesten gaan. Adri zou de persoon die als eerste leerde duiken, een prijs geven. We gingen op zaterdag zwemmen voor privee les, en daar gingen we leren duiken. We leerde eerst over de angst van vorover het water in duiken, doordat coach mike ons vast hield, onderste booven draaide, en ons toen langsaam het water in liet glijden. Toen we over de angst heen gekomen waren, gingen we met het blok oefenen. We moesten onze linker voet voor houden, langzaam voorover vallen, en als ons lichaam rond 45 graden was, moesten we met onze linker voet afzetten. Het was moeilijk om goed te doen, dus de eerste paar keer, lande emilio steeds op zijn buik. De derde keer nadat hij dit deed, was zijn buik helemaal rood. We bleven oefenen, en het ging steeds beter. Onder water, moesten we in stroomlijn positie blijve, zodat we als een pijl door het water schoten. Het ging bij mij bijna helemaal goed, maar toen op eens viel mijn zwembrill steeds af. Ik moest iets zachter af zetten want ik ging te snel. We mochten het eindelijk zelf probeeren, en het ging heel goed. Ik had het onder de knie. Ik bleef naar emilio kijken, maar hij deed het nog steeds niet zo heel goed, maar hij ging vooruit. Toen we allebei konden duiken, was de les over, en mochten we zo veel oefenen als we wilden. Dat was wel fijn. Ik vond duiken nu juist leuk, en we hadden het heel veel ge oefend. Ik ging een keer zo snel, dat ik met volle vaard tegen een pillon in het water aan botste! We zette onze doelen steeds verder, en toen we weg ginge, kon ik met het duiken bijna het halve bad door zwemmen.

No comments: