Sunday, November 22, 2009

We zijn gisteren naar de NASA met oma en Henk geweest. Het was een best lange rit, en het regende de hele dag en het was ook koud. Het was niet leuk want Adri reedt veel te hard op de natte weg dus het voelde net alsof we uit zouden glijden. Toen we bij de NASA waren, kochten we tickets en gingen we naar binnen. Ze hadden nieuwe dingen over kaarten en Egypte. We gingen eerst naar een film over de spaceshuttle en er kwam rook uit de rook makers toen de spaceshuttle op ging stijgen. We gingen naar een volgende kamer waar er een meneer was die over de missie praten die de astronauten nu aan het doen waren. We kregen ook een briefje waar websites op stonden waar we naar toe konden gaan om meer over de NASA te weten. We gingen hierna op een toer van de NASA met een bus. De stoelen er in waren heel nat en koud en buiten was het hetzelfde. Het was net Nederland. We zagen tijdens de toer een hert langs rennen. Adri zei meteen: “als we dat hert neer schieten, dan hebben we een lekkere maltijd vanavond.” We kwamen ook langs tanken met vloeibaar stikstof, die min196 graden Celsius waren. We gingen eerst naar het oude missie controle. We gingen daarna naar een test gebouw, en daarna naar het raket “park”. Toen we terug kwamen, hadden we heel erg honger, dus gingen we wat hamburgers en pizza eten. We gingen daarna naar een film in het IMAX theater. Als laatste ging Emilio nog even naar de klim speeltuin, maar daar mocht ik niet in. Ik liep naar een vlucht simulator. Je moest proberen de spaceshuttle te laten landen. Iedereen voor mij had de spaceshuttle steeds laten neerstorten. Het was toen mijn beurt en was ik de enige die de spaceshuttle had laten landen, omdat ik de neus van de spaceshuttle op het laatste moment nog een beetje naar boven had getrokken.

No comments: