Sunday, November 8, 2009

nieuwe trampoline en meer

Deze week had Adri een nieuwe trampoline in de tuin opgezet. Hij is wel een stuk kleiner dan de vorige, maar hij springt wel hoger. We kunnen deze makkelijk opruimen als er een oorkaan aan komt zoals IKE die de trampoline de vorige keer over het tuinhek had gegooid. Dat was niet leuk want de trampoline was helemaal aan stukken gebroken, en het metaal zelf was gebogen. Het lag de hele storm op straat en auto’s hadden moeite er door heen te komen. de trampoline heeft nog steeds een hek aan de buiten kant, maar het is nu vierkant. Ik heb er een paar keer op gesprongen maar ik vind hem niet zo leuk als onze oude trampoline want daar mochten we met 2 mensen tegelijk. Ik heb het deze week best druk gehad met 2 projecten die ik in de klas moest doen, en veel huiswerk over vierkant wortels van nummers. We leren ook over pythagoras. De formule daar voor is AxA + BxB= CxC. Het is een rare formule, maar als je het onder de knie hebt, is het best wel makkelijk. Er was een test over die 2 dingen, en uit onze hele klas, was ik de enige met een 100% op mijn test. Toen deden we nog een test er over en toen kreeg ik nog een 100. We hebben in geologie, een tafel gemaakt waar water doorheen liep, zodat we de effecten van erosie konden zien. We maakten een klein spoortje door het zand heen, een toen deden we er steeds meer water bij. Toen we begonnen, was het spoor zo wijd als je vinger. Na dat we er 300ml doorheen hadden gespoeld, was hij zo wijd als 4 vingers. Nadat we alles er doorheen hadden gespoeld, was het zo wijd als 2 handen. De bedoeling was dan dat we zagen dat het zand dan was weg gespoeld. Voor de leuk, gooide we er 900ml tegelijk overheen, en toen kwam er een vloed.

1 comment:

Marjon said...

Wat goed van je zeg dat je twee keer 100 % scoorde!

Ook heel leuk dat jullie zulke projecten doen op school. Op die manier is de Grand Canyon ook ontstaan denk ik.