Sunday, November 15, 2009

Oma en henk ophalen

Deze week waren oma en Henk bij ons aangekomen. Ze vertrokken op de 14de en kwamen die zelfde dag aan. We moesten nog langer wachten want ze hadden op Schiphol 4 uur vertraging. Het was wel raar want in al die jaren dat ik, Adri, mama, en Emilio hebben gevlogen, hebben we nog nooit zo iets raars mee gemaakt. We belden een vriend van oma op om te kijken wat er was. Die zei dat ze alleen maar wist dat ze vertraging hadden, maar niet waarom. Ze zouden dus eerst om half twee komen, maar ze zouden nu om 6 uur komen. we waren met de knikkerbaan aan het spelen en we hadden een hele mooie baan gemaakt. Mama had mij een website gegeven waar ik kon zien waar het vliegtuig was. Eerst waren ze boven de Atlantische oceaan. Ongeveer een uur later waren ze boven noord amerika. Ik had die dag nog gelopen, een nog wat gelezen. Toen de tijd kwam om oma en Henk op te halen, pakte ik snel een reken boekje, en 2 velletjes papier. Ik had een kaart gemaakt van hoe snel we gingen elke minuut. Ik keek op de klok in de auto, en elke keer dat er een minuut voorbij ging, keek ik hoe snel we gingen en schreef ik het op. We kwamen bij een tolweg die heel verlaten was. Mijn kaart had ik eerst van 0-60 mijl per uur gemaakt, omdat 60 het snelheid limiet was. Op de tolweg begon Adri opeens snelheidsovertreder te spelen en gingen we 70. Ik moest er toen een heel stuk bij tekenen omdat de snelheid van de kaart af ging. Toen we bij het vliegveld aan kwamen gingen we weer wat langzamer. We stapten uit en gingen met de lift naar de 1ste verdieping. Duurde heel lang voordat oma en Henk kwamen, en er stond een kerst boom in de kamer, dus ik wou tegen ze gaan zeggen, “het duurde zo lang dat we alvast de kerstboom opgingen zetten.”

3 comments:

Marjon said...

Dat duurde wel lang zeg voordat je oma en je oom aankwamen.
Maar wel heel gezellig dat ze bij jullie op bezoek zijn.

marianne said...

Leuk dat oma en Henk er nu zijn bij jullie. Kunnen ze ook eens zien waar jullie nu wonen.
zal wel heel erg gezellig zijn.
iig veel plezier.

Cynthia said...

gezellig dat je oma er nu is.
kun je alle leuke plekjes van Amerika laten zien.
Was ik er maar!(hihi) kon je mij alles laten zien.