Sunday, May 3, 2009

Ik heb sinds vorige week een nieuwe trein. Ik heb er heel lang voor gewacht maar ik sprong bijna uit mijn vel toen hij eindelijk aan was gekomen Het is een EMD-GP 40 diesel trein, met een dummy een rode “caboose” ( de achterste wagon van een goederen trein. Hij is niet van de Alaska maatschapei, maar van Santa-Fe, en dat is ook een heel bekend merk hier. Ik gebruik hem voor de goederen wagons die ik van papa had gekregen voor mijn verjaardag. Jammer genoeg past de koppeling niet meteen, maar ik ga vandaag ( 5 mei) een koppeling halen die er wel op past. Ik kan nu ook met allebei de treinen te gelijk rijden. Dat vind ik wel leuk want dan kan ik de wissels zo zetten dat ze naast elkaar rijden op de splitsing. De nieuwe trein rijd met de zelfde voltage wel iets sneller maar dat is niet erg want ik heb een inhaal strook op de baan gezet zodat hij mijn Alaska trein in kan halen Ik heb nu al wat meer rails waarmee ik een soort station heb gemaakt, maar ik heb geen huisjes, boompjes, beestjes, of andere dingen. Ik koop die wel als ik echt een permanente baan heb ontwerpt. Hier zin wat verschillen er tussen. Een is meer rond en de nieuwe is meer vierkant. Ik vind de nieuwe ook iets mooier omdat het licht in de cabine brand in-plaats-van alleen maar de koplampen. Ik kreeg van de week ook nog wat rechte rails, want die hadden ze eerst nog niet. Er zat ook een mini cooper autootje bij voor het lange wachten. Ik heb nu een politie auto en een mini. Ik heb de mini en de politie auto achter elkaar langs de spoorweg gezet zodat het net lijkt alsof de mini te snel heeft gereden.

No comments: