Monday, May 25, 2009

van alles

Het is hier pas lente en het is al heter dan Nederlands zomer weer. We kunnen ook al elke middag uit school gaan zwemmen. En Emilio nodigt soms een vriendje uit om te komen zwemmen. Ik vind de hitte hier wel fijn om te zwemmen, maar op school in gym is het niet fijn want dan moeten we op het hete beton push-ups doen. Het is ook niet fijn als we voetbal gaan spelen want dan is het ook heel heet. We hebben nu nog maar 2 weken school en het einde komt steeds dichter bij. We moeten deze komende dinsdag alle boeken inleveren en onze laptops moeten ook weg. Ik vind dat wel jammer want dan moeten we alles weer op papier gaan doen en daar heb ik een hekel aan. We krijgen hier 4 juni vrij en hoeven dan niet meer naar school to ergens in augustus. We doen nu op school leukere dingen en mijn lerares van Engels die heeft zelfs een meter en als die vol is dan doen we geen leuke dingen meer. Bij mijn klas is hij niet eens een kwart vol. In kunst klas hebben we vorige week een kopje van echt klei gemaakt. We kunnen er niet uit drinken want er zit nog geen “glasuur”overheen, maar ik kan er wel andere dingen in leggen zoals mijn fiets sleutels. Als je een goed kunstwerk maakt dan mag hij in een grote glazen kast die in de muur zit. Iedereen kan dan je kunstwerk zien. Ik heb een vis van papier-maché die er in zit. We moeten dit weekend ook opruimen. Ik vind opruimen niet leuk maar ik moet het toch doen. Emilio heeft heel veel zooi in zijn kamer en hei wou niet opruimen, zelfs toen mama het had gevraagd, dus heeft mama even wat dingen weg gegooid. Ze zijn hier nu het huis ook aan het vereven, dus het ruikt elke dag naar school naar zuur. De meeste muren en plafonds moeten vererfd worden dus ze zijn hier nog wel even bezig. Emilio’s kamer wordt nu ook blauw met geel geverfd dus hij moet nu een paar dagen in mijn kamer slapen. Ik vind dat wel leuk. In de gameroom is er nu vloer bedekking, maar over een paar dagen komt er hout op de vloer. Ik vind dat wel raar want de vloer bedekking is zachter. Het is wel weer fijn want dan is de vloer makelijker schoon te maken.

No comments: