Sunday, February 3, 2013

Eerste Track Meet 2013



Deze week had ik op woensdag de eerste meet van het 2013 track seizoen. Ik moest zoals vorig jaar weer de 1600 meter en de 3200 meter lopen. Gelukkig is de 3200 meter als eerste, en zit er een paar uur tussen die race en de 1600 meter race. Het was wel koud buiten tijdens de meet, en het waaide ook hard, dus was het twee keer zo erg. Ik had een vest meegenomen, maar zelfs dat hielp niet veel. Ik had de 3200 meter race wel slim gelopen. Terwijl ik aan de kant van de baan liep waar het waaide, bleef ik vlak achter iemand lopen, zodat zij de wind voor mij zouden blokkeren, en ik niet zo veel werk hoefde te doen. Dan aan de andere kant van de baan ging ik de persoon voor mij elke keer voorbij, omdat die dan moe was van tegen de wind in lopen. Op die manier had ik ongeveer 5 mensen gepasseerd, en een daarvan passeerde mij weer in de laatste 100 meter. Er waren uiteindelijk maar 4 mensen voor mij, en twee daarvan waren van mijn school. Na de race moesten we weer een paar uur in de kou wachten op de volgende race. Mama was ook naar de meet gekomen om te kijken, maar het was zo koud dat we allebei in haar auto hadden gewacht tot mijn volgende race. Ik had al mijn spullen mee gebracht vanuit school, dus kon ik alvast aan mijn huiswerk gaan werken. Het was al donker toen de 1600 meter begon. Deze race was nog kouder dan de vorige, en niemand had zin om hem te lopen. Ik wilde gewoon snel lopen, zodat ik er snel vanaf zou zijn. De race was inderdaad snel voorbij. Ik had een redelijke tijd, en de eerste tot negende plaats was allemaal van mijn school. We liepen met zijn allen nog een paar rondjes om onze spieren te laten afkoelen, en daarna was de meet vlot afgelopen. Na de meet reden we weer naar huis, maar tussendoor waren we nog even bij de potbelly geweest, en daar hadden we een broodje gegeten.

1 comment:

Marjon said...

Hardlopen lijt me niet zo leuk in de winter. Tijdens het lopen word je wel warm, maar die lange wachttijden in de kou lijken me niet zo prettig.