Sunday, February 17, 2013

Eerste echte oefen meet



Deze week had ik weer een track meet, en deze keer was het een echte oefen meet. We gingen deze keer naar Aldine high school, een school waar we nog nooit eerder waren geweest met een Track meet. Na school reden we met de bus naar de meet. Het duurde wel eventjes tot dat we er waren, want de school was best ver weg. Toen we aankwamen, vertelde de chauffeur aan ons dat we niet het stadion moesten verlaten, omdat de school in een slechte buurt van de stad ligt. De eerste race was een estafette, waar je een team had van 4 iemand een 1600, een 1200, een 800, en een 400 moest lopen. Van die race had het team van Klein Oak gewonnen met de jongens en de meisjes. De volgende race was de 3200, die ik moest lopen. Ik begon met een snelle start, en lag toen als eerste. Na een tijdje kwamen er twee jongens van een ander team vanaf achter mij. Toen ze mij passeerde bleef ik bij hun. Ik was van plan ze de laatste 400 meter in te halen, maar ze hadden zelf ook een plannetje, en de laatste 200 gingen ze heel snel. Ik kwam dus van ons 3en als laatste over de finish. Ik was wel blij met mijn tijd: ik had de 3200 meter in 11 minuten en 23 seconden gelopen, en dat is een record voor mij. Mijn vorige record voor de 3200 meter was 11 minuten en 30 seconden, en dat liep ik vorig jaar aan het eind van het seizoen. Na de race hadden we nog even tijd om uit te rusten voordat we de 1600 moesten lopen. Er kwamen gedurende de meet veel ambulances langs, en we hadden we er wel 4 gezien voordat de meet over was. Net voor de 1600, begonnen ze muziek te spelen uit de luidsprekers rond het stadion, en toen begon onze coach te dansen, en dat was grappig om te zien. De 1600 was ook een goede race, maar ik had niet mijn record van de vorige week verbroken. Ik liep de 1600 in 5 minuten en 26 seconden, 5 seconden langzamer dan de vorige week. Volgende week hebben we weer een meet, en precies in de zelfde locatie.

1 comment:

Marjon said...

Jammer dat die twee je toch nog voorbij kwamen maar wel goed dat je een nieuw record gelopen hebt. En volgende keer haal je die twee gewoon wel in!