Sunday, December 2, 2012

La Porte Halve Marathon





Deze week had ik op zondag een race in La Porte. Het was de laatste race van de Brug Serie, en het was een halve marathon. De halve marathon zou in een park beginnen, dan over de Fred Hartman brug gaan, en dan weer terug de brug over naar een plein in het midden van La Porte. We werden al vroeg wakker om naar de race te rijden, want het was ongeveer een uur rijden. Toen we langs de brug reden, zag hij er heel hoog uit. Bij de start van de race kwamen we de rest van mijn team tegen, en na de warm-up gingen we in de rij voor de start staan.  Na dat de toeter ging, begonnen we, en de eerste 5 mijl waren heel makkelijk, tot dat we bij de brug kwamen. De brug was ongeveer 2.4 mijl lang, dus was het een lang eindje helling opwaarts lopen. Aan de andere kant naar beneden gaan was veel makkelijker, maar daarna moesten we weer terug over de brug.  Het was erg moeilijk om weer terug over de brug te rennen, want het is een hele steile brug, en mijn benen waren al heel moe. Op de weg terug over de brug zag ik veel andere renners van het team, zoals Rebecca, die pas 9 jaar oud is en al een halve marathon kan lopen. Na de brug dacht ik dat mijn benen beter gingen voelen, maar het werd steeds erger: het voelde alsof mijn voeten van ijzer waren. Ik keek op mijn horloge en zag dat het net over de 1 uur en 30 minuten was, dus begon ik sneller te lopen, want ik was bijna bij de finish, en wilde een tijd onder 1 uur en 40 minuten halen. Bij de laatste straat had ik nog ¾ van een mijl over, maar het leek alsof de weg mijlen lang was tot de finish. Ik kwam uiteindelijk net voor 1 uur 40 minuten binnen, met een tijd van 1 uur 39 minuten, 16 seconden. Na de race had ik natuurlijk last van mijn benen, maar na het stretchen ging het beter. Ze hadden na de race drinken, yoghurt, pizza, fruit, en nog veel meer. De medaille van de race was ook heel mooi, en ik had nog een andere gekregen omdat ik alle 3 de brug serie races had gelopen.

1 comment:

Marjon said...

Wauw wat knap zeg, een halve marathon. En wat een mooie tijd, je mag trots op jezelf zijn !