Sunday, December 9, 2012

Winter? Welke Winter?



Dit weekend had was ik naar een reken wedstrijd gegaan waar je sommen moest doen in je hoofd. Je had 10 minuten om zo veel mogelijk vragen te beantwoorden. Je moest de vragen in de goede volgorde doen, en als je er een oversloeg, waren er punten van je score af getrokken. Er waren sommen zoals 43X55-23X55, wat uiteindelijk 20X55, of 1100 was. Je mocht geen potlood gebruiken om op papier te rekenen, je mocht alleen je antwoorden met pen op het papier schrijven. Ik had ongeveer 15 vragen beantwoord, maar ik hoorde anderen al de pagina omdraaien, dus volgens mij, heb ik niets gewonnen. Na de test, ging ik met Mama weer terug naar huis, maar onderweg waren we bij de Schlotzsky’s geweest om een broodje te eten. We gingen daarna nog naar een winkel om wat kerst spullen te kopen. We hadden ook een astronaut, en 2 vogels gekocht om in de boom te hangen.  Later die dag, hadden we de boom verder versierd. De boom is net onder de 4 meter lang, en staat in de ronding van onze trap. De boom is versierd in het rood, met kerstballen, slingers, en een rode vogel als de piek. Ergens in de boom hangt er ook een Kerstman in een hete lucht ballon, en een Kerstman op een stoomboot, die een beetje op sinterklaas lijkt. Het lijkt hier helemaal niet alsof het winter is. Vandaag (9 December) is het nog 28 graden Celsius! We kunnen gewoon met T-shirts en korte broeken rondlopen, en daarom had ik gisteren ook gefietst. Terwijl ik aan het fietsen was, zag ik een lange lijn tussen de bladeren waar helemaal niets lag. Toen ik dichterbij keek, zag ik heel veel mieren die op een rijtje van hun mierenhoop naar een boom liepen, waar ze stukjes blad afbraken, en die weer terug naar hun mierenhoop namen. Ergens halverwege de rij lag een korte, maar dikke tak. De mieren konden zo met de stukken blad over de tak heen klimmen. Voor het avond eten die dag, aten we pasta, met als toetje, ijs met stukken speculaas, marshmallows, en gekleurde hagelslag: de dingen waar een Gingerbread Huis van gemaakt is.

1 comment:

Marjon said...

Jeetje een boom van 4 meter hoog, die zou in mijn huis echt niet passen! Dat ziet er vast heel mooi uit.
Leuk hoor zo'n wedstrijd hoofdrekenen. Wij hadden vroeger op school nog geen rekenmachines dus moesten heel veel uit ons hoofd doen.