Sunday, November 25, 2012

Een Week Vrij



We hadden deze hele week vrij, omdat het thanksgiving was. Op maandag en Dinsdag gingen Emilio en Ik met Adri mee om een video op te nemen voor French Symposium. French Symposium is een competitie tussen de hogescholen van Texas om te zien welke het beste is in Frans. Een deel daarvan is een video, en die gingen we helpen opnemen. Dit jaar hadden de studenten een vervolg op het verhaal Casablanca gemaakt. Emilio schreef op zijn kladboekje op waar alles was in de kamer, zodat alles precies het zelfde er uit zou zien als de camera moest stoppen, en weer opnieuw ging filmen, en ik zat boven om het geluid op te nemen, want vanaf boven keek je de woonkamer in, waar we aan het filmen waren. Het filmen ging van ongeveer 10 uur ’s morgens tot 5 uur ’s middags door. Emilio en Ik werden al eerder opgehaald zodat we konden gaan hardlopen. De volgende dag gingen we weer opnemen, maar deze keer namen we buiten op, en in het clubhuis van de wijk. Het duurde niet zo heel lang, en we waren weer vlug thuis. Op donderdag was het Thanksgiving, en ik wilde graag gaan fietsen, maar we konden ook film gaan kijken. Ik besloot dat ik liever wilde gaan fietsen want dat had ik al even niet meer gedaan. Ik was vanaf thuis naar de Woodlands Mall gefietst binnen een uur, en toen realiseerde ik dat als ik weer naar huis fietste, ik ook nog een film kon kijken. Binnen een uur was ik weer terug, en toen hadden we de eerste film van The Lord Of The Rings gekeken. Na de eerste helft, gingen we naar beneden, omdat we een lekkere maaltijd te eten hadden. Adri had kalkoen gemaakt, met gehaktballetjes in de binnenkant, met aardappelpuree, en koolsla. Als toetje was er een stuk appeltaart en grapefruitsap. Er was nog veel kalkoen over, en die hadden we in plastic bakjes gedaan zodat we die de volgende dag op zouden kunnen eten. Mama had ook per ongeluk aardappel puree voor 16 personen gemaakt, dus hadden we ook nog veel aardappel puree over. Na het eten, keken we de rest van de film.

1 comment:

Marjon said...

Dat lijkt me heel interessant om eens te zien hoe zo'n film gemaakt wordt.

Zo te lezen hebben jullie een leuke Thanksgiving gehad (ik denk alleen dat jullie nog wel een tijdje aardappelpuree moeten eten om zo'n hoeveelheid op te krijgen)

Mooie films zijn dat hè, de Lord of the Rings films. Ik kan niet wachten tot het eerste deel van The Hobbit uitkomt in december.