Sunday, December 30, 2012

Kerst 2012



Deze week was het op dinsdag Kerst, maar ik was het helemaal vergeten omdat we al even vrij hadden van school. Het fijne daarvan was, dat ik Kerst avond goed kon slapen, zonder te denken over de volgende dag. Debby was op maandag hier gekomen vanaf Nederland om met ons kerst te vieren, maar we moesten op dinsdag even wachten met cadeautjes uitpakken tot dat zij terug was van kerst vieren met haar moeder. Voor kerst hadden we weer het bordspel gespeeld, en deze keer was Emilio de speler die steeds geen 6 kon gooien om het spel in te komen. Als je op een vakje met een cadeautje kwam, mocht je een cadeau van onder de kerstboom pakken en aan de persoon geven voor wie het was. Het eerste cadeau was voor Emilio, en het was een pakje met kaarten om de tafels te leren, want dat kan (of wil) hij nog niet. Daarna kreeg ik steeds cadeaus. Ik kreeg van Emilio een Yoshi T-shirt, en ook een Kerstman die loopt als je hem opwind. Er waren ook andere vakjes op het spel. Als je op een hamer kwam, moest je een klusje doen, zoals M&M’s van bakje naar bakje verplaatsen met een rietje. Op sommige plaatsen moest je ook een trivia vraag beantwoorden, of een kerstliedje zingen. Emilio had het al de hele week over het feit dat Nijntje een meisje is, en toen kreeg hij de vraag van de trivia of Nijntje een jongen of een meisje was, en toen zij hij jongen. Verder wilde hij ook geen liedjes zingen, dus toen stopten we even met het spel om te gaan gourmetten. We hadden hamburgers, kalkoen, garnalen, en nog meer. Na het eten was het al best laat, dus moest Emilio naar bed, en gingen wij verder met het spel. Ik had ook nog een Lord of the Rings bordspel gekregen, en een Startrek versie van de Kolonisten van Catan. Ik had ook een groene rugzak gekregen van Camelbak, waar je water in kunt gieten, en dan terwijl je aan het rennen of fietsen bent, door een rietje er weer uit kan drinken, wat ook wel heel handig is, want ik ga vaak fietsen als het weekend is.

1 comment:

Marjon said...

Jij bent goed verwend door de kerstman zeg, wat een hoop cadeautjes! Wij hebben met kerst ook gegourmet,lekker hoor!