Sunday, September 30, 2012

Modder Meet



Deze week had ik op zaterdag weer een Cross Country meet. Het was deze keer echt een goede meet, omdat het heel hard aan het regenen was. We moesten nog even in de bus blijven toen we aankwamen tot dat de tent was opgezet. Net 10 minuten nadat we onder de tent zaten, hield het op met regenen, en konden we de eerste race zien. We zagen dat er al veel modder was waar we omheen moesten lopen. We zagen de eerste race starten, en even later begon het weer te storten. Gelukkig was de moeder van een van de meisjes van ons team meegelopen, en konden we onder haar paraplu schuilen. Terwijl de meisjes voorbij liepen, konden we zien dat met elke stap het gras meer modderig werd. Tegen de tijd dat ik moest rennen, zou meer dan een kwart van het hele parkoer met modder bedekt zijn. Ik ging met de anderen in de race opwarmen, en toen liepen we naar de start lijn. Adri zei dat ik deze keer vlug moest starten, en bij de anderen moest blijven, en dat ging deze keer goed. Ik probeerde bij Zach te blijven, maar ik kon hem bij houden door alle modder en andere mensen. Het was zo modderig, dat iedereen moeite had om hard te lopen, en een paar keer gleed ik bijna uit. In de eerste bocht kwam iedereen bijna tot stilstand, omdat we met zo veel door een kleine bocht moesten, waar ook veel modder lag. Later in de ronde moesten we een heuvel af, waar een heleboel modder op lag, en ik probeerde zo veel mogelijk in het gras te blijven, zodat ik mijn grip niet zou verliezen. Op de laatste ronde, kwam Emanuel vanaf achter mij voorbij. Hij zit op een ander team voor school als ik, maar we rennen vaak samen. Ik bleef toen de rest van de ronde achter hem, en ging hem de laatste 400 meter week voor bij, maar op de laatste 100 meter kwam hij vanaf achteren mij voorbij sprinten. Ik had nog een redelijke eindsprint, maar ik kan nog niet zo goed sprinten als Emanuel. Na de race, zat ik helemaal onder de modder, maar gelukkig hadden mama en Adri een vuilnis zak meegenomen zodat ik daar mijn schoenen in kon doen. Ze hadden ook een paar handdoeken meegenomen zodat ik daar op kon zitten en niet de bekleding van de stoel nat of vies zou maken.

1 comment:

Marjon said...

Dat lijkt me erg moeilijk zo'n modder race, maar ook wel leuk om zo door de modder te glijden.