Sunday, September 16, 2012



Deze week was ik op zaterdag al vroeg op. We moesten rond 5 uur opstaan, want ik ging in Kemah een 10 kilometer race lopen. We zaten ongeveer een uur en een kwartier in de auto. Na die tijd zagen we een grote betonnen brug voor ons waar we overheen moesten. Om 7:30 ’s morgens begon de race, en we waren om 7 uur met file op de brug. Zo snel als we uit de file waren, en bij de boardwalk van Kemah aankwamen, stapte ik uit om mijn timing chip te halen. Ik moest ook nog even naar de W.C. en de rijen waren erg lang. Ik kon nog even snel wat opwarmen, en toen gingen we voor de start staan. Een LED scherm toonde hoeveel tijd we hadden tot dat de race zou beginnen. Na dat een mevrouw het volkslied had gezongen, gingen we van start. Ik lag samen met Emanuel en Tommy al in de eerste 20 mensen. Er waren ongeveer 1615 deelnemers, en het duurde bijna 4 minuten voordat iedereen van de start weg was. Ondertussen trokken Emanuel en ik van Tommy weg, en een tijdje later lag ik eerste van ons drieën. Toen moesten we de brug op waar we met de auto overheen reden, en toen weer terug vanaf de andere kant. Dat moesten we 2 keer doen, en daarna weer terug naar waar we waren gestart. Op de 2de ronde kam ik de achterste mensen tegemoet die net pas hun 1ste ronde begonnen. Ik hoorde toen ook Mama en Adri vanaf de parkeer garage schreeuwen: “Zo gaat hij goed!” Voor de hele 2de ronde, moest ik om mensen heen rennen, maar ik hield mijn positie. Bij de laatste 800 meter, werd ik door 2 renners van achteren ingehaald, en kwam ik als 15de aan met een tijd van 40:47. Veel mensen waren verrast, omdat ik de jongste tot dat punt was. Een paar minuten later kwam Tommy aan met 44:57, en daarna Emanuel met 45:31. Na het lopen was er water, ijs, en proteïne drankjes. Mama had ook nog een paar ren T-shirts gekocht van vorige jaren, omdat die maar 1 dollar was. De dochter van Homer, die pas 8 is, liep de 10 kilometer in 51:39. Na de race was er ook nog een prijs uitreiking. Klik deze link om de video te kijken: http://www.youtube.com/watch?v=uFOhGQ4JREY

1 comment:

Marjon said...

Wat een leuk filmpje! En wat ontzettend knap dat je zo'n snelle tijd had en de eerste prijs heb gewonnen in jouw klasse. Je mag trots op jezelf zijn!