Sunday, September 2, 2012

De Eerste Dag School


Deze week was het al weer de eerste week van school. Op mandag ochtend moest ik iets vroeger opstaan dan normaal, maar ik was al aan vroeg opstaan gewend. De bus kwam rond kwart over zes aan. Drie kwartier later waren we op school, en kon ik mijn klas rooster gaan ophalen. Mijn eerste uur had ik zoals vorig jaar week Cross Country, dus liep ik daar naartoe. We gingen die dag niet lopen, dus konden we gewoon kletsen en kijken of we uren samen hadden. Sam en Ik hadden allebei het zelfde volgende uur, en dat was Geschiedenis van de Wereld. Daar kregen we al een paar hoofdstukken te lezen uit het boek. Als volgende klas had ik natuurkunde. We kregen hier een paar rekensommen, en de meester vertelde ons dat we later in het jaar ook katapults zouden maken. De klas na natuurkunde was rekenen, en daarna scheikunde. Tussen rekenen en scheikunde in hadden we lunch. Een paar jongens die vorig jaar naast mij zaten tijdens de lunch, zaten ook in de zelfde reken klas als ik, dit jaar, dus ik vroeg hun of we op de zelfde plaats gingen zitten. Dat waren we wel van plan, maar er was bij die tafel een grote groep mensen die ook in IB zaten, dus gingen we bij hun zitten. Na de lunch liep ik naar scheikunde, en die klas vond ik leuk omdat we reien lab tafels hadden met krukjes in plaats van stoelen. Na scheikunde had ik Frans. Onze juf voor Frans had een nieuw systeem geïntroduceerd dat ze vorig jaar nog niet had. Vanaf die dag zou ze een kom klaar zetten met kaartjes. Aan een kant waren de kaartjes rood, en aan de andere kant groen. We moesten de kaar op groen laten liggen, maar als we iets niet konden volgen als ze in het Frans aan het praten waren, moesten we de kaar naar de rooie kant omdraaien. Het was een beetje vreemd om na Frans nog naar een andere klas te hoeven gaan, want vorig jaar was Frans mijn laatste klas van de dag. Als laatste had ik engels,  en voor die klas hadden we elkaar geïntroduceerd, en onze boeken gehaald, en daarna moesten we meteen een 2-zijdig papier schrijven over wie we waren. Ik had verwacht om voor de eerste dag school maar een beetje huiswerk te krijgen, maar ik kreeg bijna voor iedere klas huiswerk!

1 comment:

Marjon said...

Pfoeh, dat was een zware dag. Al om kwart over zes opgehaald en dan nog een berg huiswerk mee ook! Nou, jij weet meteen dat de school weer begonnen is!