Sunday, August 19, 2012

Bijna weer naar school


Deze week moesten mama en ik op donderdag ochtend naar mijn school om alvast voor de school computer te betalen, en om een jaarboek te kopen. Ik had eigenlijk die dag ’s morgens moeten gaan rennen, maar we moesten om 8 uur op school zijn, dus had ik daar geen tijd voor. Ik mocht dus een uurtje langer uitslapen. We moesten door veel gangen lopen, tot dat we bij een rij kwamen waar je je identiteit ’s kaartje op moest halen. Ik had er zelf nog 2 van vorig jaar die ik had kunnen gebruiken, maar het is altijd handig om een reserve kaartje te hebben. De foto op het kaartje was precies de zelfde foto als mijn kaartje van de tweede helft van het vorige school jaar. We gebruiken deze kaartjes tijdens het school jaar om lunch op school te kopen, boeken te lenen, en als we laat voor een klas komen. Ik heb mijn kaartje dus niet veel nodig, want ik kom nooit laat voor een klas, en ik koop vaak maar 1 of 2 keer per jaar lunch van de school. Nadat ik mijn kaartje had, liepen we door naar waar we voor de computer moesten betalen, maar die rij konden we gewoon voorbij lopen, omdat mama online al voor mijn computer had betaald. Daarna gingen we naar de plaats waar we het jaarboek konden bestellen. Het jaarboek is elk jaar best dik, omdat er zo veel studenten op Klein Oak zitten. Het jaarboek van vorig jaar had 391 pagina’s in kleur, met veel foto’s. Na dat we het jaarboek hadden gekocht, keken we nog rond langs alle tafeltjes waar alle school clubs waren opgesteld. Ik zat vorig jaar in de Science en Frans club, maar deze keer zag ik geen tafel voor die clubs, en verder zag ik niet echt iets waar ik in geïnteresseerd was. Er was ook een Cross Country tafel, maar die was leeg, en er stond niemand bij. Verder was het nog wel leuk om met wat mensen te kletsen die ik de hele zomer niet had gezien. Deze komende zaterdag is al weer de eerste Cross Country meet van het jaar. De meet is in Spring Creek Park, en de week daarna begint school al weer.

1 comment:

Marjon said...

Leuk om te lezen hoe dat er aan toe gaat op een Amerikaanse school met pasjes e.d. Dat gaat hier toch heel anders.