Sunday, July 29, 2012


Deze week waren Emilio, Mama, Adri, Barbara, en Ik naar het science museum geweest, omdat we Barbara’s verjaardag vierden. Er was in het museum een tentoonstelling over de Titanic. In het begin, kregen we een kaartje als bewijs dat we binnen mochten, maar op de achterkant van dat kaartje stond de naam van een persoon die op de Titanic was toen hij zonk. Je kon toen aan het einde kijken of de persoon op je kaartje het had overleefd. Ze hadden allerlei dingen die ze hadden gevonden op de bodem van de oceaan bij de Titanic. Ze hadden ook een berg van ijs gemaakt die je kon aanraken. Aan het eind van de tentoonstelling las ik een brief die iemand had geschreven voordat hij op de Titanic ging varen. Hij schreef dat hij niet op de Titanic wilde varen, maar dat dat toch moest, en dat hij wenste dat de Titanic op de bodem van de oceaan lag. Die wens was jammer genoeg uitgekomen! Toen we bij de namen keken die het wel en niet hadden overleefd, hadden Emilio, Barbara, en Ik het niet overleeft, maar Mama en Adri wel. Na de tentoonstelling, kocht Emilio een geode, die ze voor je open kraakte. Het mooie van die geode was dat hij niet paars was, maar wit. We gingen toen uit het museum om naar een kunst museum te gaan. Emilio en Ik vonden hier niet zo veel aan, maar het was wel leuk om te kijken wat je allemaal in een schilderij kon zien als je er lang naar keek. Emilio en ik speelden een tijdje ‘ik zie wat jij niet ziet’ bij een groot schilderij in de hal. Na het museum, gingen we naar een Grieks restaurant, “Alexander the Great”. Ik had zoals altijd weer gyros vlees besteld, omdat ik dat zo lekker vind. Iedereen behalve Emilio (omdat hij niet zo’n honger had, en een voorafje had besteld als maaltijd) kreeg ook een hele lekkere soep, waar kip en pasta in zat. Bij ons eten kregen we ook een schijfje sinaasappel, die ook heel lekker was. We vierden wel Barbara’s verjaardag, maar we hadden geen toetje besteld, omdat we allemaal heel vol zaten.

1 comment:

Marjon said...

Interessant hoor, zo'n tentoonstelling over de Titanic. Die man van die brief had vast voorspellende gaven (helaas voor hem)