Sunday, July 8, 2012

Mama's verjaardag, 4 Julie


Deze week hadden we twee verjaardagen. De verjaardag van Emilio en de verjaardag van Mama. Emilio’s verjaardag was op zondag, en we gingen naar Red Robin, zoals ik vorige week al had gezegd. Mama’s verjaardag was op dinsdag. Mama en Ik werden allebei al rond 6 uur die morgen wakker om in het park te gaan rennen, dus was ik de eerste om haar te feliciteren. Die middag had mama bij de koffie haar cadeaus open gemaakt. Van mij had ze een sport waterfles gekregen voor bij het rennen. Va n Emilio had ze een rode hoofdband en zweetbandjes gekregen, ook voor bij het rennen. Van Adri had ze een nieuwe camera lens, en een bewaar hoes voor die camera lens gekregen, en nog wat dingen. ‘s Middags werd het meer bewolkt, en begon het te onweren. We gingen toen de film Dik Trom kijken. Na de film moest mama nog kiezen waar we gingen eten. Mama had besloten om bij Outback Steakhouse te eten. We reden daar naartoe, en namen als voorafje een gefrituurd ui, die daar heel lekker zijn. Ik had als hoofdgerecht teriyaki vlees besteld, en Emilio had een 1/3 van varkens rib besteld. Na het eten, had de serveerster ons ook nog gratis ijs gebracht omdat het Mama’s verjaardag was. De dag daarna, was het 4 Julie; Amerikaanse bevrijdings dag. Ik ging die dag naar Blake toe om daar vuurwerk af te steken. Er waren veel soorten vuurwerk, maar we begonnen als eerst met kleine containertjes die gingen roken met verschillende kleuren als je ze aanstak. Daarna waren er een paar sterretjes en helikoptertjes die de lucht in vlogen. Ik had net een Romeinse kaars aan gestoken die ik in de grond had gezet, toen er een man die bij het feest was, hem uit de grond pakte. Hij zij dat het veel leuker zou zijn om hem vast te houden, maar in mijn hoofd dacht ik: Als dat ding in je handen ontploft, is het niet meer zo leuk! Gelukkig ging er niets fout. Aan het eind, had de vader van Blake nog een paar 1000 klappers aan gestoken, die een behoorlijke herrie maakte, en toen was het allemaal op. Kort daarna kwamen Mama, Adri, en Emilio mij ophalen, die ergens anders naar een vuurwerk show hadden gekeken.

1 comment:

Marjon said...

Daar hebben wij ook wel eens gegeten bij Outback Steak House, lekker!

Ik dacht dat je geen vuurwerk af mocht steken in Amerika maar dat mag dus wel als ik het zo lees. Die man deed inderdaad heel gevaarlijk, gelukkig liep het goed af.