Sunday, March 4, 2012

Deze week waren we in Engels begonnen met Romeo en Julliet lezen.Het is een beetje moeilijk om te lezen omdat het in het oud-Engels is gesschreven, maar onze juf had een beetje geholpen om het te verstaan, en als je het een tijdje hebt gelezen, dan raak je era an gewend. In Biologie hebben al onze plantjes al zaadjes, maar ze zijn nog niet oud genoeg om ze en de grond te planten. Bij ons komen er al helicopter blaadjes uit de bomen gewaaid. Emilio en Ik hadden een paar paarsen blaadjes gevonden, en die hadden we ook geplant. Uiteindelijk komt er een boom uit dat kleine zaadje, maar dat gaat nog wel even duuren! Ik was dit weekend van plan om te gaan fietsen, maar we moesten ook nog naar de oog arts, dus had ik daar geen tijd voor. Het was al weer anderhalf jaar geleden dat ik een bril had gekregen, en er zat al een barst in een van de lensen die steeds groter werd, dus was het tijd dat ik een nieuwe bril kreeg. Emilio zij ook dat hij niet zo goed uit een van zijn ogen kon zien, dus moet hij misschien ook een bril. Ze moesten zoals de vorige keer, weer lucht in mijn ogen blazen, wat niet zo fijn was. Het deed geen pijn, maar het was wel vervelend. Daarna moest ik door een luikje naar een rood huisje in de verte kijken die dichterbij kwam, en weer verder weg ging. Na die testjes, moesten we onze monturen uitkiezen. Emilio had er zo een uitgekozen, maar mij was het iets moeilijker. Ik wilde een vierkante, die ook onderaan nog metaal had. De helft waren meisjes brillen, en een kwart van de jongens brillen waren rond, en de helft van de vierkante jongens brillen had onderaan geen bescherming, dus bleeft er niet veel keuze over. We hadden toen maar besloten om een keer ergens anders te kijken voor een bril voor mij.

2 comments:

Marjon said...

Goh jammer dat jullie geen leuke bril konden vinden. Ik hoop dat ze in een andere winkel wel leuke modellen hebben.
Moeilijk hè dat oud Engels. Mijn dochter studeert Engelse taal en Cultuur en die moet ook al dat oud Engels lezen en bestuderen, best wel saai vind ze.

Elke said...

Nu ben ik heel benieuwd naar de bril die je gekozen hebt, Fabio! Wil je eens een fotootje plaatsen?
't Is altijd moeilijk he, zo kiezen... Mijn zoon is zijn bril op school verloren, en nergens vinden ze hem. Gelukkig heeft hij ook lenzen. Maar dat wordt in de zomer dan weer vervelend omdat er pollen in de lucht zitten en het dan gaat kriebelen in zijn ogen. Dus ik koop dat we tegen dan de bril terug hebben gevonden, en anders moet hij ook voor een nieuwe gaan kijken.

Heb je die boom aangeplant in jullie nieuwe tuin? Het lijkt me leuk om zoiets te doen, en die dan te zien groeien elk jaar dat je er woont. Je eigen boom!