Sunday, June 26, 2011

Deze week hadden Emilio en Ik de finales voor de kwalificatie meet. Vorige week was voor mij de finale voor de 3000, waar in ik derde was geĆ«indigd, en voor Emilio was de finale voor de 800, waar hij niet in door mocht, en snelwandelen waar hij 2de in kwam. Deze week had ik de 3000 snelwandelen, en ook de 1500 hardlopen. Ik vind de 1500 niet zo’n leuke race omdat het te lang is om te sprinten, maar te kort is om een goed ritme te houden. We mochten vandaag inslapen vergeleken met mijn oefen lessen, want daarvoor moeten we om 5:15 op staan, en vandaag mochten we om 8:30 op staan. Toen we klaar waren om te gaan, reden we naar Erica’s huis om haar op te halen, want haar ouders hadden geen tijd om haar weg te brengen. Net toen we aan kwamen, was er al de laatste omroep voor de 3000 snelwandelen, dus moest ik snel omkleden en de juiste schoenen aan doen, want ik wilde niet dat ik achter gelaten werd. Ik kwam nog maar net op tijd, maar ik had geen tijd om op te warmen. Ik kwam uit eindelijk 4de, waar ik niet al tevreden mee was, maar in ieder geval ging ik door naar de volgende ronde. Vlak na het snelwandelen, kwam al de 1500, dus moest ik snel lopen naar mijn plek om mijn snelwandel schoenen uit te doen en mijn spikes aan te trekken. Met de 1500 kwam ik ook net op tijd, ook al moesten we nog even onder de tent zitten tot dat onze race kwam. Mijn leeftijd categorie was in 2 rondes op gesplitst, en ik zat in de eerste. Met de eerste 100 meter lag ik als laatste, maar dat doe ik express omdat hier veel kinderen te snel weg lopen, en dan geen energie meer over hebben voor de rest van de race. Ik klom steeds verder op tot dat ik eerste lag. ik was zoals bij de 3000, was ik een 200 eerste, maar de laatste ronde werd ik weer in gehaald. Ik kon uit eindelijk niet naar de volgende ronde met de 1500 omdat de 2 ronde snellere kinderen had.

2 comments:

Elke said...

Ik wist niet dat je voor snelwandelen speciale schoenen nodig had. Weer wat bijgeleerd!
Ook al was je zelf niet zo tevreden met al je resultaten, toch vind ik het knap dat je zo sportief bezig bent! En op het laatste nippertje toekomen helpt natuurlijk ook niet altijd om goed op te warmen en je te concentreren op de wedstrijd. ;-)
Heb nog een fijne vakantie! En hopelijk kan je regelmatig uitslapen.

Marjon said...

Zo, ik ben ook weer terug van vakantie.

Goed hoor, dat je 3e was op de 3000 meter. Mijn zoon vond dat juist altijd een vervelende afstand.

Jammer dat het niet gelukt is met de 1500 maar dat komt vast omdat je steeds zo moest haasten.