Sunday, April 17, 2011

De eerste week van Flyers

Deze week had ik voor het eerst trainen bij de Flyers. Op maandag gingen we een half uur na dat ik van school kwam weg. Ik had alvast wat pasta gegeten, omdat we over een uur of 2 pas terug zouden komen. We kwamen aan bij de school waar de training was, maar we konden daar niemand vinden van de Flyers, omdat er een Track meet was van een ander school district. Toevallig zagen we een mevrouw die foldertjes aan het uitgeven was van de Flyers. Die hadden we gevraagd waar het was, en toen ging het voor de rest allemaal goed. Op woensdag was de 2de oefen sessie. Deze keer waren we bij de YMCA, waar ze paden rond een meer hadden met bruggen er over, en nog meer natuur paden. Dit vond ik de leukste oefen sessie omdat we niet alleen op een veld liepen. Op donderdag, waren we bij Klein Memoriaal Stadion, waar ik ook om mijn verjaardag had gelopen. Daar moesten we 40 minuten lang, bijna zo snel als we zouden doen tijdens een race. Het was erg moeilijk, en het was ook de eerste goede uitdaging die ik in een lange tijd had gehad. Op zaterdag had ik de eerste Track meet van mijn Flyers seizoen. Ik moest de 3000, en de 1500 meter lopen. Ik moest om 6 uur ’s morgens op staan om op tijd bij de meet te komen, omdat hij helemaal aan de andere kant van Houston was. Om daar te komen, moesten we een uur in de auto zitten. Dan weet je pas echt hoe groot Houston is. De 3000 was een van de eerste events, en uit alle renners was ik 7de, dus ik kreeg net niet een lintje. De rest van de dag moesten we wachten op de 1500, omdat die race; net zoals de 1600 op school, bijna de laatste race is. Het was al bijna 4 uur toen de race begon. Ik werd daar ook 7de, dus ook weer net geen lintje, want je krijgt voor plaatsen 1-6 een lintje.

2 comments:

Marjon said...

Goh, ik wist wel dat Houston groot was, maar zo groot!

Jammer dat je net geen lintje gehaald hebt, maar ik vind een 7e plaats ook goed hoor.

Anonymous said...

3000 meter...pff....ik word al moe van 300 meter!!

XX Patrizia