Sunday, June 13, 2010

Ik ben vorige week Summer School gestart. Niet omdat ik een klas heb gefaald, maar omdat ik vooruit wil werken. Ik ga een speech klas doen waar ik kan leren hoe ik een speech moet schrijven. Als ik die klas nu doe, dan hoef ik hem niet meer later te doen. De klas is ongeveer 3 uur en 30 minuten langt, voor 13 dagen. Op de eerste dag, moesten we iemand in onze klas interviewen en daar dan een verhaal over maken om aan de klas voor te lezen. Op de 2de dag, moesten voor het meeste klas werk en een test doen. Op de derde dag hadden we naar een verhaal over een meneer die als maar een lifter bleef zien, die met hem mee wilde rijden. Hij zag hem als eerst toen hij in de auto over een kruispunt aan het rijen was. Hij was op een gegeven moment zo bang van de lifter, dat hij zijn moeder had gebeld voor een beetje comfort. Er nam iemand op en die zij dat zijn moeder naar het zieken huis was gestuurd omdat ze te veel schok had gekregen toen ze te horen kreeg dat haar zoon dood was. De meneer vond dat heel vreemd. En hij bleef maar rijden. Het bleek dat hij op dat kruispunt eigenlijk verongelukt was, maar dat hij nog niet helemaal dood. De lifter, was eigenlijk de dood zelf, en als de meneer hem een lift had gegeven, dan was hij echt dood. We hadden over dat verhaal vragen beantwoord, en daar had ik een 95 op gekregen. We moesten daarna een strip papier uit een bak trekken, en we moesten de scene die op dat papiertje stond uitbeelden zonder te praten. Wij hadden een scene gekregen over een meneer die een medische inspectie moest krijgen, toen nerveus buiten de deur moest wachten, en dan een goed resultaat moest krijgen.. Zoals je kan zien, heb ik mijn blog ook een beetje anders gemaakt!

2 comments:

hennie said...

wat een leuk verslag van je eerste dagen op de Summer School.
Hier moet iedereen nog een hele tijd naar school, tot eind juli.
Ga je een ochtend of een middag naar school?
Je nieuwe achtergrond is heel leuk.

Marjon said...

Wauw, wat is je weblog mooi geworden!
Ik dacht eerst dat ik op het verkeerde blog was :) Mooi hoor met die aardbol.

Interessant hoor die Summerschool, het lijkt me best wel moeilijk. Wat een apart verhaal over die lifter, het lijkt wel een aflevering van Ghostwhisperer.