Sunday, September 20, 2009

mijn eerste medaille

Mijn eerste medaille. Deze week hadden we nog een race van 2 mijl. We gingen s’morgens pylonen neer zetten op het veld. We moesten thuis rennen. Na ongeveer 90 minuten waren we klaar met de baan op zetten. We gingen naar binnen voor school. Tijdens het gymmen moesten we over de baan lopen om te weten waar we naar toe moesten tijdens de race. Het was een leuke baan met heuvels en kuilen. Die avond gingen we rennen. Eerst ging de 8ste klas. In de top 10 waren er 8 van onze school, dus wij hadden al gewonnen. Ik moest nu gaan rennen. De coach vuurde het geweer en we waren weg. Ik begon te tellen en zag dat ik 11de was, dus ik moest nog een positie inhalen. Ik was nu 10de en was ongeveer 3/4de klaar met de race. De persoon voor mij kon ik niet meer in halen, dus ik moest gewoon zorgen dat de persoon achter mij niet voor mij kwam. Toen ik bijna klaar was, kreeg ik het opeens heel koud dus ik wist dat ik nog maar weinig energie over had. Bij de finish was ik nog steeds 10de. Ik won de laatste medaille wat er nog was. Ik was dood moe en voelde alsof ik moest overgeven. Ik kreeg van een meneer een flesje water met kiwi smaak. Dat was wel even lekker afkoelen. Toen ik thuis kwam at ik zo veel pasta als ik maar kon. Ik kreeg na het eten nog een ijsje want dat had ik verdiend met dat harde rennen. Uit eindelijk had mijn school wel gewonnen, en met veel voorstand. Ik was een van de mensen die een punt had gescoord. Op mijn medaille was een schoen met vleugels er aan, en een stopwatch. Ik vond het wel grappig. Die avond sliep ik lekker, maar ik wist dat ik de volgende morgen weer vroeg op moest staan om te gaan rennen.

No comments: