Sunday, June 14, 2009

zonnebloemen

We hebben sinds kort zonnebloemen geplant in de tuin. Het zijn er wel iets van 20. Er zijn er iets van 6 dood gegaan door deze 100 graden Fahrenheit hitte. Het is wel leuk om ze elke dag water te geven want dan worden mama en ik ook nat en dat is wel fijn in deze hitte hier. Als het hier avond is gaat de temperatuur niet onder de 20 graden buiten. We hebben de zonnebloem zaadjes van een oude zonnebloem plant in een bakje onder een natte servet gestopt. In maar 2 dagen kwamen er al kleine knopjes uit. We hebben ze laten groeien tot dat ze van je pols, tot de top van je duim kwamen. We hebben ze daarna in de tuin geplant. De meeste die nu gezond en wel zijn, komen van je pols tot je middelvinger. We geven ze elke dag water als het in Nederland 2 uur 's morgens is en iedereen nog slaapt. Een keer terwijl we de planten water gaven, nam ik een bakje water en spoelde ik het over een plant. Ik zag iets weg springen dus ik riep tegen mama dat ik iets zag. Net toen ze naast mij stond, zag ik het. Het was een klein padje. We gooide het bakje er overheen zodat hij niet kon ontsnappen. We pakten het bakje op en we zagen de pad er in rondspringen. Ik begon te lachen en mama ging haar foto toestel halen. Ze nam wat foto’s van de pad in het doosje. Daarna lieten we hem vrij op een stuk grond waar we hem makkelijk tegen zouden kunnen houden als hij eg ging springen, maar hij sprong niet weg. Mama nam er een foto met flits van, en hij bleef doodstil zitten. ze probeerde een foto waarbij de camera heel dichtbij de pad was, en hij sprong nog niet weg! Toen we klaar waren, stopte we hem weer in het bakje en stopte hem in de bosjes. We keken naar de foto van de pad en hij zag er heel eigenwijs uit. Mama en ik moesten toen allebei lachen.

No comments: