Sunday, March 8, 2009

We hebben nu spring break en ik vind het jammer dat we niet naar Nederland konden gaan omdat het de laatste vakantie was waar ik iedereen op de zelfde school kon zien. Er gaan in mijn klas veel mensen skiƫn of ergens naartoe, maar wij blijven alleen maar thuis. Het is aan een kant wel fijn want dan kan je bijna elke dag bij een vriendje spelen, maar het nadeel is dat als niemand kan spelen, je de hele dag thuis zit te niksen. Als we niks doen, dan spelen we in de gameroom maar meestal komt Debby dan en moeten we ergens anders gaan spelen, of we doen helemaal niks meer. Ik dacht er dit weekend over na en ik vond het leuker toen ik naar school moest want anders is het heel saai. Op school leerde we over hoe je een tekening moest maken van een weer meter. Een voor beeld is: er staat in vlijmen een sterke noordwest wind met lage lucht druk en soms een buitje. Op het papier zouden we dan een cirkel maken met een pijltje er uit die naar heet noordwesten wijst. Dan moeten we de helft van die cirkel inkleuren omdat het een beetje bewolkt is, en dan moet er nog de temperatuur bij, en de luchtdruk. Het klinkt ingewikkeld maar als je het eenmaal onder de knie hebt, dan is het makkelijker dan praten. We hadden vorige week bij rekenen ook een test gedaan over procenten, oppervlakten van een cirkel en van een vierkant, en nog veel meer. Ik heb rekenen het eerste uur en ik kreeg een honderd op de test (meeste wat je kunt krijgen), en toen ik tussen het 4de en 5de uur zat kwam ik even langs om te vragen of iemand anders nog een honderd had, maar se zei dat ik de enige was. ik was heel blij dat het een honderd was omdat het de laatste dag was van de 6 weken dus dat zou mooi op mijn rapport komen.

No comments: