Sunday, March 15, 2009

Spring break deel 1

Het was voor ons deze week lekker spring break dus hoefde we niet naar school. Toen ik uit school liep dacht ik: “voordat ik het weet is het alweer voorbij dus ik moet er goed van genieten”. We hadden nog van mijn tante Patricia een boek met voetbal plaatjes gekregen. “dankjewel voor de voetbal plaatjes”. We gingen tijdens de spring break ook naar San-Antonio, een stad een paar 100 kilometer van Houston af. We reden er op woensdag naar toe. Het duurde ongeveer 4uur en we speelde lang D.S in de auto. We kwamen aan en gingen naar het Witte museum ( zo heet het museum echt). We reden naar de parkeer garage maar daar was een mevrouw aangehouden en de politie ging niet uit de weg dus we stonden daar voor 10 minuten te wachten. De politie auto zag eindelijk dat hij het verkeer op zat te houden en reed aan de kant en konden we er door. We waren geparkeerd en we liepen naar het museum toe. We kochten kaartjes en gingen naar binnen. We speelden gewoon een beetje rond in de eerste kamer want mama had een vriendin gebeld en daar moesten we op wachten. Toen ze kwam, gingen we naar een stuk van het museum over D.N.A, cellen, en nog meer. Ik vond het D.N.A best wel interessant en ze hadden een magneten puzzel waar je DNA kon maken met houten puzzel stukjes, en als de tijd om was, vielen all de stukjes weer terug naar beneden en moest je op nieuw beginnen. Ik had de puzzel in 35 seconden af, en toen viel hij weer uit elkaar. Ze hadden ook een stuk DNA van een gevaarlijke ziekte, en je moest naar het DNA van 4 baby’s kijken om te zien welke de gevaarlijke ziekte had. We sliepen die avond in een hotel en ik kon maar niet in slaap vallen. Ik was uiteindelijk in slaap gevallen en de volgende dag werd ik weer vroeg wakker. Ik ging douchen, ik kleed aan en keek T.V tot dat mama en Emilio klaar waren. We pakten onze spullen toen en reden naar de natural bridge caverns. We hadden daar allebei de tours gedaan en het duurde ongeveer 4 uur. Nadat de tours waren afgelopen gingen we weer naar de auto en reden we naar huis. We hadden thuis pizza met ananas en spek en ik had wel genoeg beleefd voor die dag. We zitten nu te kijken voor wat ik voor mijn verjaardag wil. Ik wil graag ook een trein baan maken zoals ze dat bij die tentoonstelling deden. We hebben al besloten dat het “N”schaal treinen worden van Bachmann; een Duits merk. Als ik dus van de zomer naar Nederland kom, dan zal ik kijken of ik van het geld wat ik krijg een Europese trein kan kopen want die hebben ze hier niet. Ik vind het jammer dat we morgen al weer naar school moeten want de springbreak begon net leuk te worden. Tot de volgende zondag.

No comments: