Wednesday, January 28, 2009

het team

Ik had de test gedaan en ik kreeg het resultaat nog niet tot later die week. Ik was echt heel nieuwsgierig om uit te vinden of ik wel of niet het team had gehaald. Ik wist bijna zeker van wel maar dat dacht ik ook bij de historie test en dat team had ik uiteindelijk niet gehaald. Het bleek dat ik de volgende morgen een papier kreeg. Ik maakte het open en er stond: hartelijk gefeliciteerd, je hebt het team gemaakt! Dankjewel voor het meedoen, we oefenen op donderdag naar school van 4 to 5 uur. Ik stond op en schreeuwde YES! Iedereen keek me raar aan en ze zeiden: wat is er?Ik zei toen dat ik het team had gemaakt. Ze zeiden toen in het Engels: smart one (in het Nederlands, slimmerik). Er waren ook nog 2 andere mensen die werden gekozen waarvan er 1 in mijn klas zat Ik was zo blij en ik kon niet wachten om het aan mama te vertellen. Toen ik thuis kwam, vertelde ik het aan mama en ze was er wel trots op. De volgende dag was een donderdag dus had ik training. Die morgen werden we tijdens het 2de uur uit klas gehaald om een meeting te doen. Ik was de enige persoon die er was want er was een van de 3 ziek en de ander was nog niet uitgekozen. We moesten naar school blijven maar dat vond ik niet erg. Er kwam nog een iemand anders dit keer. Er stond een briefje op de deur waar op stond dat ze terug zou zijn in 10 minuten. We roken pizza dus we probeerde uit te vinden waar het vandaan kwam. We hoorden verder in de hal iemand over pizza praten dus daar kwam het vast vandaan. Toen de juf kwam, gingen we naar binnen en gingen we in een stoel zitten. de jufrouw vertelde dat het op de echte competitie beter is om gewoon de vraag over te slaan dan het fout te krijgen. Ze legde ook uit dat je 5 punten krijgt als je een vraag goed hebt beantwoord, 1 punt er af gaat als je een vraag fout hebt, en dat er niks gebeurt als je er een overslaat. Op dat moment kwam mijn lerares van wetenschap binnen (want er zijn meer dan 2 wetenschap juffen op mijn school) ze zij dat ze pizza had en dat wij er ook een mochten. We zijden dankjewel en we vielen aan. Terwijl we aan het eten waren zaten we ook nog even te kletsen over atoom bommen en chemische verbindingen. Scott had het team voor historie gemaakt en was er die donderdag ook om met een andere juf te oefenen, maar de juf was er niet dus moest hij 1 uur wachten tot dat zijn moeder hem op kwam halen. Naar het oefenen liep ik de kamer uit en ik was verast hoeveel mensen naar school bleven om instrumenten en zo te spelen. Buiten kwam mama net aan rijden en stapte ik in de auto en reden we recht door naar zwemles.

No comments: