Sunday, January 11, 2009

weer naar school

Weer naar school- ik moest deze week weer terug naar school. Ik had geen zin om weer huiswerk te doen en vroeg op te staan. ik dacht tegen mezelf:ik denk dat iedereen in de wijk wel het zelfde over school voelt. Op een morgen in die zelfde week, regende het heel hard dus moest ik met een paraplu naar buiten gaan. ik werd natter dan mijn rugzak want ik hield de papaplu over mijn rugzak zodat er geen doorheen liep. Ik had geen zin om mijn laptop en boeken onder water te vinden en er dan vervolgens voor moet betalen. Toen de bus kwam, deed ik de paraplu dicht en gooide hem met een boog naar het huis toe. Hij kwam alleen niet zo ver omdat hij open ging terwijl hij nog in de lucht zat, en dat remt af. in wetenschap klas, was ik snel klaar met de twee werkbladen ( omdat ik de slimste in mijn klas ben ) dus mocht ik T.A ( teacher’s assistant) zijn. Hij gaf mij een soort ovaalachtige blauwe steen die ik bij opa ook wel eens had gezien. Hij draaide hem rond en tot mijn verbazing, stopte hij en ging de andere kant op. Hij zij dat ik moest uileggen waarom dat gebeurde. Ik dacht: oh, dat heeft vast iets met de polariteit van de aarde te maken, maar hij stopte steeds op een andere plek dus dat was het niet. Ik herinnerde me toen dat in het noordelijk halfrond van de aarde alles rechtsom draait en in het zuidelijk, alles linksom draait. Dat zou het kunnen zijn. Op dat moment was er nog iemand klaar en die mocht ook T.A zijn. Hij pakte de steen op en keek naar de onderkant en zag dat de twee kanten verschillend waren. Dat is hoe hij steeds omkeerde. Daarna had de meester nog een truck uit zijn mouw getoverd. Hij had een riem en een soort blok en deed de riem in het blok en zette het op de hoek van de tafel en het viel er niet af. Ik wist meteen hoe het werkte. De zwaartekracht trok aan de riem, waardoor de riem een zijwaartse kracht op het blok zette en daarom viel het er niet van af!

1 comment:

marianne said...

Wel leuk om te ontdekken hoe die dingen allemaal kunnen.
Lijkt me een erg leuke les.