Sunday, January 18, 2009

weer iets leuks in wetenschap

Deze week was er weer iets leuks in wetenschap les. Iedereen kreeg een papieren vlinder die je uit moest knippen. We leerden deze week over de voedsel kettingen van verschillende dieren. je moest je vlinder kleuren en dan moest je een plek vinden voor je vlinder waar je wist waar helemaal niemand hem zou vinden. Ik had hem helemaal zwart gemaakt en op de zwarte kast geplakt. Er was ook een rode vlinder waar op stond “hi mom” of hallo mama in het Nederlands en toen zij een van de meesters: dan komt er een vogel aan en dan zit die vogel het zo! Iemand hat de van hem/ haar op de opblaasbare spaceshuttle geplakt en dat vond ik wel een mooi idee. De juf zei dat er 157 vlinders in totaal zouden zijn de volgende morgen. De volgende dag mochten we naar alle vlinders kijken om te zien of iemand ze allemaal kon vinden. Een jonge zij dat hij ze allemaal had gevonden maar hij loog want hij wist niet waar alle vlinders waren. Sommige vlinders waren heel opvallend en sommige waren iets moeilijker, maar de juf zij dat er 3 hele moeilijke waren waarvan ze zeker was dat niemand ze zou vinden. De juf zei ook dat er een speciale wetenschap test was om te zien we de beste 6de 7de en achtste klas mensen waren. Van elke klas/ groep was er een test die je moest nemen om te zien hoe goed je was. ik was daar wel in geïnteresseerd dus ik belde mama even op met een telefoon van school om te zeggen dat ik die test zou gaan nemen. Ik ging toen naar lunch en ik kon niet wachten om de test te nemen en te winnen, want ik had het een keer voor historie geprobeerd maar toen had ik verloren. Ik nam de test van 50 vragen ik vroeg aan me zelf: “zal ik het team maken?”

1 comment:

marianne said...

Ook ik ben heel benieuwd of je hem hebt gehaald. Laat het ff weten als je de uitslag hebt.