Sunday, February 1, 2009

Atletiek en ik ben ziek

Ik heb deze week niet echt veel gedaan om dat ik ziek ben. Ik had op maandag een 400 meter relay gedaan waarom mijn keel ook een beetje schraal werd. Een relay is waar een persoon een gele stok vast heeft, dan rent hij het circuit van 400 meter, en dan als ze weer terug komen, moeten ze zo snel mogelijk de gele stok aan de volgende persoon geven zodat die ook konden rennen. Ray rende voor de klas die de snelste mensen had dus kregen wij voorsprong omdat Ray niet zo snel was. Wij kregen 2de plaats, Ray’s klas was 3de en een andere klas was eerste. We hadden heel veel atletiek dingen gedaan zoals de hink-stap-sprong, de versprong, en een bal van 3.6 kilo gooien. We deden eerst de hink-stap-sprong. Ik deed het best wel goed want ik had 23.60 voet gesprongen, of 7.19 meter. 2de was de versprong waar ik maar 1 keer mijn benen kon gebruiken. Ik kreeg 11 voet precies, of 3.3 meter. Het was het record van die dag tot dat een van de laatste kinderen mijn score had verslagen met een inch. Hierna deden we een sprint oefening. De coach zij dat we de start blokken goed stevig in de gaten moesten zetten omdat de blokken anders weg zouden schuiven en dan werd je been helemaal open gescheurd door de tanden die er onder zaten. Toen het mijn beurt was, duwde ik het blok er extra hard op want ik had geen zin om naar het ziekenhuis te gaan. Ik had de sprint gelijk gefinisht met iemand anders Als laatste deden we de kogel stoot. We oefende eerst met zachte ballen om de techniek goed te krijgen want als je het verkeerd gooide kon je ook pijn krijgen. Toen het mijn beurt was deed ik het niet zo goed omdat ik bang was dat ik het verkeerd zou gooien.

No comments: